Matbröd iFokus

Matbröd

Etikettbakprat
Läst 5468 ggr
[TrevorS]
0

Hur förvarar ni bröd?

Precis som rubriken frågar, hur förvarar du ditt bröd? Vi äter upp bröd rätt fort så vi lirar bara in i tunn ren kökshanduk.

DesK
0

Vanligen skivat i frysen i fryspåse, då kan man ta fram så många skivor man vill ha och har alltid färskt bröd. Bröd som jag vet går åt inom ett dygn lindar jag in i en kökshandduk.

/Désirée

[TrevorS]
0

#1. Precis som jag då. Skrattande Jag funderar på att skaffa ett brödskåp, men har inte riktigt förstått vad den har för funktion.

DesK
0

Brödskåp vet jag inte vad du menar. Kanske menar du skåpet ovanför kylen? Där har jag knäckebröd och kex Glad

/Désirée

[TrevorS]
0

#3. Tror det fanns på IKEA för några år sedan, ett litet träskåp man ställer på någon bänk som man har bröd i, fanns en i metall också.

DesK
0

Aha du menar en brödburk, den finns forfarande på Ikea i alla fall i trä. Jo en sån har jag, men den använder jag inte. Jag har för lite bänkyta för att ha plats för en sån framme.

/Désirée

[TrevorS]
0

#5. Jag har haft en sådan i trä men den sög upp all vätska ur brödet så efter ett dygn var brödet snustorr. Men vi klarar oss bra som det är nu med handuk eller ibland frys.

storost
0

Vi har vår bröd skivad i frysen och tar fram det vi behöver.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

MonisN
0

Beror lite på vad det är för bröd. Det som inte går åt ligger i frysen, och jag tinar det utan plastpåsen. Efter upptining förvaras surdegsbröd invirade i ett par handdukar. Bröd som ska vara mjuka i skorpan, typ väldigt grova bröd som danskt rågbröd mm förvarar jag i plastpåse eller en speciell brödpåse i tyg med perforerad plast på insidan.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

zissi
0

http://www.bagarenochkocken.se/shop/

Fick se att "Bagaren och Kocken" hade så mysiga brödpåsar tillverkade av återanvända kökshanddukar, men de kostade 169:- Förvånad.

Jag har många gamla fina kökshanddukar efter mamma. Tänk vilka fina brödpåsar det skulle bli Glad, eller vad tror ni?

Ians
0

Jag tror precis som du att det blir alldeles eminenta brödpåsar av dina fina handdukar!

De köper ju upp sina på aktioner etc o syr påsar av, så det är bara att sätta igång o sy själv!

Lycka till! och visa gärna en bild på dina påsar!

Musiken
0

Jag forvarar i kylen om jag vet att det gar at inom de narmsta dagarna. Annars frysen.

Wopa
0

Jag bakar och fryser in mina små rostbröd. Det passar mig bäst. På bilden ser ni rostbröd bakade i specialformen. Upptinad bröd förvarar jag i en brödkruka i stengods.

Hälsningar Wolfgang

MonisN
0

#11 Om du vill ha färskt bröd längre ska du inte förvara det i kylen. Bröd håller sig bäst i rumstemperatur. I kylen blir det fort torrt, smuligt och smakar gammalt.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

Ians
0

#12 Så fina bröd!