En bra knådmaskin?
Inser att jag hamnat i bakträsket
och skall man få fina degar behöver man ha en bra knåd maskin…
Någon som har tips på en som inte är en livs investering?
Gärna om den kan göra mer än att knåda deg
riva o hacka grönsaker hade varit toppen…men det räcker kanske med en som vispar o blandar degar…
Hade en hittat en maskin som kunde knåda min rygg oxå så hade de varit toppen 
Det finns ju en mängd olika maskiner som kan flera olika saker. Bosch har några sådana där man kan köpa till exempelvis rivskivor med mera. Själva grundmaskinen kanske inte är så jättedyr, men ska man sen köpa till en massa saker då blir det lätt en hel del pengar.
Den dagen min nuvarande matberedare säger upp sig funderar jag på att köpa Brauns multisystem 3-i-1 köksmaskin. Denna kostar drygt 2000 kronor hos Elgiganten och den är komplett. Ett alternativ kan vara att köpa en begagnad assistent, dessa är nästan outslitliga och då istället köpa en bra liten vanlig matberedare.
/Désirée
Den Du DesK!
Skall gå och titta på en sådan! Tack för tipset! Skall även kolla en begagnad assistent.
Min egen foodprocessor håller på att ge upp i plasten på kniven och mixern har gett upp för längesedan. Så det börjar bli dax för en ny så mycket som jag använder den.
Och som du säger skall man köpa till en massa saker så, hamnar man lätt på summor. Och då är det kanske lika så gott att köpa en helt ny!
Har sagt det förut och säger det igen. Vi har en Braun multisystem och gillar den jättemycket.
Har varit trogen oss i ganska många år nu. Har fått köpa någon reservdel. Den knådar dock inga stora degar, men knådar mindre degar bra.