Matbröd iFokus

Matbröd

Etikettervetebrödkakorsöta-bakverk
Läst 2789 ggr
zissi
0

Goda festbullar

http://www.kokaihop.se/recept/brittas-bullar

Vet inte om länken ovan fungerar (annars kanske jag kan få hjälp) men det är i alla fall ett recept på underbart goda festbullar med mycket smör i och strösocker ovanpå. Man kan ju inte äta nyttigt jämt Glad

Tips: lägg dem i frysen på en gång när de kallnat för annars är de snart slut…förresten det hjälper inte…mikron tinar så snabbt…Skrattande känner mig lite svullen hur det kommer sig Oskyldig

Edit storost: korrigerat länken.

DesK
0

Zissi ja de bullarna är jättegoda Tungan ute Kokaihop är enligt min mening den bästa svenska matsajten. Jag har skrivit lite kort om den här, skriv gärna i den tråden så att den kommer fram igen Glad

/Désirée

Gnidde
0

Jättegoda bullar.

Hälsningar Gnidde.

zissi
0

Javisst Gnidde, jag tog sista tuggan på dagens sockerbulle precis nyss. En sådan bulle och en mugg kaffe efter middagen har blivit som en drog för mig senaste månaderna. Gubben far iväg till jobbet igen och långpromenaden med hunden är avklarad då känns det så skönt att sätta sig och filosofera lite vid datorn eller med en bra bok lite i lugn och ro. Jag inbillar mig att jag är värd det Tungan ute

I dag på vår skogspromenad hittade vi vårens första utslagna blåsippor. Skickar med en mobilbild, inte bästa kvalitén, men ni ser nog att det är små sippor i alla fall.

[Asta]
0

Sådana här bullar har jag funderat på att göra eftersom jag köpt sådana på kondiset. Min fundering är dock blir de bra att frysa? Eller försvinner liksom sockret då?

zissi
0

Asta: Det går bra att frysa bullarna och strösockret försvinner inte utan bullarna ser ut som när man frös in dem.