Matbröd iFokus

Matbröd

Etikettbakprat
Läst 4639 ggr
Mainebusters
0

Vilken köksvåg använder ni?

Efter lite läsande här så har jag förstått att jag måste införskaffa mig en våg.. har hittat en på IKEA, den blir nog bra tror jag.

Men vad använder ni för vågar?

DesK
0

Jag har sedan några år en digital våg, som är betydligt mer exakt än en analog våg (sådan däringa med en visare) Viktigt är att vågen ifråga har möjlighet att tarera, det vill säga nollställa när du ställer på en skål eller fyller på med någon ingrediens. Vågen jag har nu köpte jag för lite drygt en hundring på City Gross och den väger upp till 3 kilo.

/Désirée

Issm
0

Gick och kollade på min köksvåg, men det stod inget märke.  Vilket känns lite mysko. Men i alla fall gällande köksvågar, så tycker jag som DesK att kunna nollställa är viktigt. Det underlättar massvis.

Sen så är det även bra om vågen klarar av ett par kilo. Min väger upp till 5 kilo. Det är sällan jag väger saker som är så tunga, men när det väl händer så är det bra att ha Glad

Åsa S
0

Jag har 2st digitala vågar, båda är bra och kan väga ner till något gram men den jag fick på min praktikplats i julklapp är minst och ligger oftast lättast tillgängligt så det är ofta den jag använder

Såhär ser den ut

http://www.webshop.hemmabutikerna.se/obh-nodica-hushallsvag-p-403-c-170.aspx

Allt beror ju också på vad du ska använda den jag har recept där man ska ha i 3g av en sak och ett gram av annat så jag måste ha en våg som man kan väga små saker på.

Mainebusters
0

Denna här tänkte jag införskaffa mig, den duger gott: Köksvåg på IKEA

DesK
0

Den ser bra ut! Glad

/Désirée

zissi
0

Jag vann en Wilfa digitalvåg för ett tag sedan. Skulle aldrig klara mig utan den (inbillar jag mig i alla fall) till surdegsbaken och allt annat också för den delen. Klarade mig dock 50 år tills vinsten damp ner i vårt hem Tungan ute. Men då bakade jag inte surdegsbröd heller. Det är ett nytt intresse för år 2010. Urkul är det minsann Skrattande

Viktigt är att man måste kunna nollställa den med ett enkelt tryck och sen fortsätta väga som DesK nämnde här ovan.

storost
0

Vi har en från Lidl och vi är absolut nöjd med den.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

storost
0

Nu på torsdag har LIDL köksvågen för 99:--. Det är den som vi har.

min egen hemsida.

MonisN
0

Jag har en Philips Essence som följde med matberedaren när jag köpte den. Den är kalasbra!

#8 Det var bra prisTungan ute

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

storost
0

Yepp. det är det…Skrattande

min egen hemsida.

Hustigern
0

Jag går emot trenden med tekniska finesser och använder gammelfarmors metallvåg med visare (ni vet en sån där med rund bricka upptill och lite hängande skål på sidan). Det fungar perfekt. Skulle det slå på nåt gram så bryr sig inte mina degar om det.

Ska jag väga smått har jag en liten digital våg som väger tiondels gram upp till 25 gram tror jag. Men det är sällan den används…