Matbröd iFokus

Matbröd

Etikettervetebrödkakorsöta-bakverk
Läst 2076 ggr
Mainebusters
0

Små söta syltkakor

Fick för mig att göra syltkakor igår kväll.. det blev ett riktigt pyssel, använde knäckformar. De blev pyttepytte små, men väldigt goda!

Finns det inga bullformar som är lite större? Vanliga blir för stora, och knäckformar, de är lite små.

För övrigt så tänker jag bojkotta köpekakor, nu när jag kommit på att det faktiskt är superenkelt att göra egna! Jag menar, tre ingredienser plus sylten då.. kan det bli enklare? Flört

DesK
0

Det finns så kallade småbrödsformar, de skulle säkert passa bra till dina kakor Glad Vill du dela med dig av receptet så har vi gruppen 11. Vetebröd, kakokr och söta bakverk. Jag blir jätteglad om du och alla andra lägger in lite sådana recept också, för småkakor är jag riktigt dålig på att baka.

/Désirée

Sessan1
0

Säger som du Mainebusters, jag har bojkottat allt vad matbröd heter sedan jag började baka matbröd själv för några år sedan. Händer väl då och då att jag köper nåt annat bröd, men annars bakar jag all bröd själv nu för tiden. Är ju mycket godare oxå

händer att jag bakar lite småkakor oxå, som:

Drömmar, finska pinnar

ska testa några andra kakor oxå

Denna kommentar har tagits bort.
Sessan1
0
Sessan1
0

oj, det kom tydligen två gånger, här ovanför, var inte meningen

finns i alla fall ett till med syltkakor här:

http://www.tasteline.com/recept/Enkla_Syltkakor

Mainebusters
0

#1  Japp, hittade väl småbrödsformar på Coop! Men.. det är bra lagom med småttingar i knäckformar! Och vilka leenden man får se när folk får se de små sötsakerna!

Det är värt allt pillande.. Skrattande