Matbröd iFokus

Matbröd

Etiketterrådtips
Läst 1208 ggr
MonisN
0

Ris & ros om sajten

Ett halvår har gått sen vi startade sajten. Vi har sakta men säkert kommit framåt tack vare alla trevliga medlemmar. Vi har ett gott och avspänt samarbete både mellan oss medarbetere och medlemmar. Men kanske finns det något du som medlem funderar på eller undrar?

Den här tråden är tänkt att ni får ge oss både ris och ros eller kanske bara tips om hur vi kan bli bättre.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

zissi
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag blev överlycklig när jag hittade till den här sajten SkrattandeSkrattandeSkrattande !!!

Det finns någon mer där ute som tycker det är lika roligt som jag att baka.

Sen har jag alltid blivit så trevligt bemött och fått så snabba svar på alla mina frågor som främst har berört surdegsproblematiken. Jag har ju börjat baka surdegsbröd först i år och det kommer ständigt upp nya frågor tycker jag. Men från Mona har jag fått lära mig att "Den som ställer många frågor ökar mångas visdom"!

Jag tycker det är roligt att vi delar med oss av recept och ev. bilder på bakverk som vi vill att fler ska få njuta av. Funderar lite på om alla recept kan vara samlade på ett ställe, men under bokmärken som jag inte använt mig av än Skäms antar jag man kan spara de recept man vill. Jag är ju så urusel på det här med datorer. Lär mig sakta, sakta en sak i taget.

TREVLIG VÅR alla glada bagare!

MonisN
0

Tack zissi för de vänliga orden och de vackra blommornaGlad Själv har jag börjat baka mycket de sista åren, så jag har fastnat i degen kan man säga! Det blir faktiskt roligare och roligare ju mer man lär sig och ju mer man lyckas med olika sorters bröd, framför allt surdeg. Av de bröd jag bakar är 95% surdegsbröd.

Det går ju bra att kopiera recepten och spara dem i sin dator om man först klistrar in dem i ett dokument. iFokus är tyvärr inte utformat för nån större variation utan alla sajter har samma gränssnitt. Sajten är ju bara tänkt som ett forum så man får fixa och trixa liteFlört Har du frågor om detta ska vi försöka svara på det också så gott vi kan, eller så kanske någon annan av medlemmarna har tips. Det finns en grupp som heter OT-Off Topic, där kan man skriva om vad man vill, det behöver inte handla om bakning.

I går kom snösmältningen igång här på västkusten även om det har snöat lite ikväll, men jag tror våren är påväg!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

DesK
0

Tack för den fina blombuketten! Glad

Instämmer för övrigt med Mona. Kan berätta att jag har skapat en mapp i min dator som heter "kokbok" i denna finns sedan alla underkategorier som jag tycker att en vanlig kokbok ska innehålla. När jag hittar något intressant recept kopierar och sparar jag detta i aktuell mapp.
Jag har funderat över om jag skulle skapa en PDF med de recept som finns här just nu. Om intresse finns för detta säg gärna till här i tråden.
Ibland lider vi alla lite av idétorka därför blir vi också glada om ni vill komma med lite idéer och tips om vad ni vill ha mer här på Matbröd.

/Désirée