Frallor färdiga på morgonen?
Finns det något recept på frallor eller liknande, som man kan göra på kvällen och sedan låta stå och jäsa under natten, för att sedan kunna sättas in och gräddas snabbt på morgonen? Skulle vara en trevlig helg-vana! 

Mvh Stephanie 

Oj! Var det här jag såg den alltså
Tyckte mig ha sett något liknande, så jag tänkte fråga om nån kände till nåt. Det var närmare än jag trodde alltså! 

Mvh Stephanie 

Klart det var här du såg det 
Antagligen såg du inte skogen för alla träd var i vägen 
/Désirée
#3 Nåt i den stilen 

Mvh Stephanie 

Har du en vetesur, (eller när du har gjort en)
så prova att ha i den. Frallorna blir ännu godare och luftigare
Du behöver inte ha i mer mjöl, degen tjänar på att vara riktigt kladdig.
Nu är den riktigt riktigt kladdig och allting har kört sig totalt… Provade ha i mer jäst efter nåt tips i en brödbok mamma har. Får se om den vill jäsa nåt mer, eller om jag får försöka i alla fall. Det känns inte direkt som om jag kommer kunna skära upp nåt och lyfta över det till bakplåten…

Mvh Stephanie 

Hur menar du att det kört sig totalt? Har du haft den i kylen i natt, eller håller du på att göra degen?
Jag har haft den i kylen i natt. Den började jäsa igår, men nu känns den snarare ojäst istället… Fast det kanske är normalt när den stått i kylen..? Att den sjunker ihop igen.

Mvh Stephanie 

Hm, den brukar inte sjunka ihop så mycket, men jag tycker du ska ge den en chans. Häll ut den på rikligt mjölat bord och tryck försiktigt ut den och skär med en degskrapa eller något annat, (en pizzaskärare funkar också jättebra, om du har) och lägg över bitarna på en plåt. Berätta gärna resultatet! Gärna med bild!
Ujuj… Ja, jag får väl prova då….

Mvh Stephanie 

Tycker jag! Håller tummarna!
Jaha, nu sitter jag och äter av dom istället
En massa mjöl under och ovanpå, men det funkade i alla fall!
Helt klart ätbara!

Mvh Stephanie 

Grattis 
Försök eventuellt med lite mer mjöl från början nästa gång. Är man ovan att baka kan det vara lättare om degen inte är alltför lös. När du sedan har tränat upp dig lite, kan du minska mjölmängden lite, så att frallorna blir så där jätteluftiga 
/Désirée
Vilka fina bilder 
Nu blir jag baknödig 
/Désirée

Va gott det ser ut, jag ska baka senare idag får se vad det blir för något.
Hälsningar
Louise
Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång
Tycker dom ser väldigt bra ut
Fina bilder. Att det blev håligt innuti kan ju bero på att du tillsatte mer jäst i efterhand. Att degen sjunker ihop lite när den kommer ut i värmen är helt normalt, så undvik att tillsätta jäst i efterhand nästa gång. Degen ska var så kladdig som möjligt för att få ett luftigt resultat. Du lyckades ju galant med den uppgiften