Bröd med julmust i
Så fina och goda dom ser ut 😊
/Désirée
#1:
Tack så mycket. 😀😃🥰😋
HH 🙂
Har inte bakat med julmust än, men jag har testat att använda julporter. Det gick bra det också, men brödet smakade väldigt mycket öl till att börja med. Efter någon månad i frysen så var det dock ätbart även för mig som inte gillar öl. 😁
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#3:
Härligt.
DET va nog därför jag tog Julmust som jag lät stå en timma innan jag värmde den till 37 grader, ,sen blev m såå goda.
Kan tipsa om det.
HH 🙂
Jag bakade med julmust och/eller julöl en del förr om åren. Vid ett tillfälle hittade jag en glasbit i brödet, kollade flaskan som jag hade hällt ur musten från och det saknades en bit glas där! Efter det var jag mycket noga med att kolla att flaskorna var hela efter att jag öppnat dom.
/Désirée
#5:
Ojoj då. Inte bra! 😐
Ja, bra o kolla . 😀😃
HH 🙂
Han en flaska julmust som är några år gammal. Den har varit öppnad, men jag har inte druckit så mycket av den, så den lär vara väl avslagen nu och förmodligen rätt perfekt att baka med. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ