Matbröd iFokus

Matbröd

Läst 161 ggr
MarianneJ
4

Finska rivna rågbröd

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Prova på och baka lite med rågmjöl. Det här är mitt absoluta favorit bröd, håller länge och mättar bra.

Länk till receptet:
https://alltombakning.se/finska-rivna-ragbrod-nyttigt/

Ett nyttigt recept på Finska rivna rågbröd, är ett bröd som smakar otroligt gott med långhållbarhet, nyttiga fibrer och mineraler.
DesK
1

/Désirée

Matbröd iFokus är den enda Svenska matbrödssajten. Här skapar vi en receptbank för alla slag av matbröd. Surdegsbröd, jästbröd, limpor, bakpulverbröd, bikarbonatbröd, formbröd, portionsbröd, rundstycken, småfranska, knäckebröd, kex, tunnbröd, hålkakor, rågbröd, grahamsbröd, vetebröd, dinkelbröd, speltbröd, allergivänliga bröd, LCHF-bröd, lågkolhydratbröd, glutenfritt bröd, kaffebröd och kakor.
Öland 4ever (oland4ever.com)
2

Har aldrig ätit finska rågbröd men tycker lite grövre bröd typ rågbröd är riktigt riktigt gott. Mycket hellre ett lite grövre rågbröd än en vanlig (vit) långfranska.

Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu

MarianneJ
1

#1: Åh det lät spännande, måste prova ditt recept på grovt rågbröd.
// Marianne

DesK
0

MarianneJ välkommen hit 💐 😊
Prova gärna det brödet, jag har gjort det många gånger, det är inte svårt men tar lite tid 😊

/Désirée

MarianneJ
0

#4: Tack så mycket !
Det ska jag absolut göra.
//Marianne