Matbröd iFokus

Matbröd

Etiketterrådtips
Läst 3495 ggr
Tangotime
3

Snabbt och lättbakat?

Hej!

Jag vet att det finns recept på smidiga matbröd man kan baka utan att stå och knåda och som ska jäsa och så vidare. Var hittar jag dessa recept?

storost
2

Ett recept hittar du här.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Tangotime
2

Tack. Men jag var ju ute efter recept som jag slipper jäsa och knåda.

Vet att det finns osötade bröd som kan bara blandar med visp och lägger i en form och bakar i ugnet. Snabbt och smidigt Glad

DesK
2

I gruppen 05. Bröd med bakpulver eller bikarbonat finns ett recept på Smörgåslimpa som kanske kan passa. Jag ska leta rätt på lite fler sådana recept. Matmuffins är ju också sådant snabbakat Glad

/Désirée

[Asta]
0

Googlar du på filmjölksbröd får du upp ganska många olika recept på sådana bröd. En annan variant kan du hitta här.

pwestermark
0

vilken bra tråd..precis vad jag letade efter.

Tangotime
0

Tack för tipsen!!

pwestermark
0

puffar lite så fler kommer hit o lägga upp fler recpet:-)

ElisabethSvensson
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Klart att du kan baka med bakpulver och slippa både knådning och jäsning men du kan baka med jäst utan att behöva knåda. Jäsa behöver degen dock göra :-)

Här ser du hur du kan få nybakade morgonfrallor genom att sätta degen på kvällen och baka ut den på morgonen. Goda blir de!

jagga-ewe
2

O så finns motsatsen, bröd som ska knådas men knappt jäsas. Eller rättare, det jäser i ugnen! Bus-snabbt bröd! Gör man det riktigt enkelt för sig behöver man inte ens ta fram bakbordet. Man kombinerar det ojästa ovan med det här klickade brödet. Grymt smidigt om man har en assistent av nåt slag. Jag har gjort den varianten (ojäst och klickat) flera gånger med stor framgång. (Hmm, utom den gången när jag sa "Det här skulle mormor ha sett, hon hade sagt att det inte KAN funka!" o jag tror hon hörde det och spökade, för det brödet blev totalkaiko!)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Gasoline
1

Scones, lätt och smidigt ;-)