Snabbmatens framsteg
Snabbmaten har trots allt en viktig funktion att fylla och den behöver ju heller inte vara dålig mat. Den växande kafétrenden är också en del i detta och sedan flera år finns snabbmatskedjan Subway i Sverige. Här är en artikel om detta på svenskadagbladet.se
Vad tror ni om detta?
/Désirée
Snabbmat behöver inte vara dålig mat, men jag tror ännu inte det finns någon direkt supernyttig snabbmat, med untantag från Sushi. Rätta mig om jag har fel!
Subway har hyffsat goda mackor, men om dom är nyttiga ur näringssynpunkt är väl tveksamt. Kafékedjorna är trendiga och mysiga att sitta på, men tyvärr erbjuder alla ungefär samma menyer, mackor, sallader och så vidare. Jag hade önskat lite mer variation på utbudet.
En kedja jag saknar i Sverige är Pret A Manger som finns i England, USA och Hong Kong. Många säger att det bästa kaffet och menyutbudet finns hos Starbucks, men då har dom inte varit på Pret! Prets utbud är också större och godare än Starbucks. Nu är väl Prets utbud i stort kanske inte bättre ur näringssynpunkt, (fast det finns undantag) men i alla fall ett godare val av snabbmat, och ambitionen är hög att leverera bra mat med dagsfärska råvaror, vilket jag tycker dom lever upp till. Hoppas dom en dag vill etablerar sig i Sverige för här finns inget som kommer i närheten av denna kedja. Är man i London blir det lätt 2-3 latte om dagen från Pret
Sushi-fisken är bra, likaså grönsakerna. Men riset och omeletten är fruktansvärt mycket socker i - Sashimi är bättre 
Men det är bättre än mycket annat då det fortfarande är ren mat!
I Göteborg har en kedja startat som heter Condeco. De lagar sin mat själv, på plats. Har eget bakat och även allergi-/vegananpassad mat. Det känns inte som dålig mat, men det är klart. Blir väl alltid bättre hemmavid.
//Ida
Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade