Matbröd iFokus

Matbröd

Etiketterrådtips
Läst 2649 ggr
Trollhassel
0

Lycklig! Tips på matbrödsrecept?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har bott i 1:a med kokvrå i nästan tre år. Jag älskar att baka bröd och har gjort det dagligen + jobbat med det, men när man bor så trångt så tappar man lusten.

Men nu har jag flyttat! 3:a med stort kök!

Fyller frysen med hembakat bröd igen, och det är så trevligt! Mysfaktorn skjuter i höjden!

Har en dotter på 8 månader som inte tycker att bakning är det roligaste man kan hitta på, men jag ska lära henne när hon blir lite större.

Skulle vilja ha lite tips på lätt- och snabbakade matbröd som går bra att frysa. Skrattande

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

[TrevorS]
0

bakpulversbröd är väldigt lätta att baka, dock kanske inte det nyttigaste. Annars kan man baka vanligt bröd med jäst och variera med att tillsätta solrosfrön, linfrö, pumpafrön och liknande. Skrattande

storost
0

Hej och vällkommen hit. Jag håller med TrevorS, att det är bättre att baka med jäst och frö (om du tål de).

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Trollhassel
0

Tack för tipsen! Ska köpa hem lite frön och saker Skrattande *inspirerad*

Med Vänliga hälsningar

Trollhassel
0

Degen jäser. Vetebröd med linfrön sa det bli. Kanske lite vallmofrö också. Skrattande

Med Vänliga hälsningar

[TrevorS]
0

Pumpafrön är billigt nu så man ska passa på om man har möjlighet att köpa det. Jag tänkte göra pumpasoppa sedan tänkte jag baka på fröna.

Trollhassel
0

#5 _Gott! Gör nog detsamma!

Med Vänliga hälsningar