Skrädmjöl
Köpte en påse skrädmjöl idag och provade att baka bröd, blandade med lite av varje i mjölväg vi hade hemma. Det luktade gott och smakade mums.
Någon som har bra receptideer med skrädmjöl?
Vad roligt att du tar upp detta
Vi har haft några trådar där skrädmjöl nämns. Bland annat har Storost lagt in ett recept på skrädmjölsbullar. Får jag fråga var i landet du bor? Anledningen till min fråga är att användandet av skrädmjöl tycks vara mycket lokalt betingat.
/Désirée

Stockholm, snubblade över det på vår lilla icabutik här när jag stod och letade efter roliga ingredienser till brödet=)
Ännu mer roligt för det är en av de regioner där skrädmjöl verkar vara rätt okänt. Själv har jag inte hunnit testa att baka med skrädmjöl ännu, men ska snart testa. Jag gillar verkligen smaken av havre, så jag borde tycka om även skrädmjöl. Vet att Saltå kvarn har skrädmjöl i sitt sortiment. I artikeln Våra mjölsorter nämner jag också skrädmjöl. När du bakar med mjölet så lägg gärna in receptet här i egen tråd, då blir det mycket lättare att hitta.
/Désirée

Ja, det är jätteroligt, satt och pratade med en vän förra veckan om nävgröt och kom då in på skrädmjöl och sen stod det bara där rakt framför ögonen på mig.
Jag gillar också havre och tyckte det var smaskens, eller så var det mina värmländska rötter som ropade till=)
Absolut ska jag försöka komma ihåg att lägga ut recept. Får kanske försöka komma ihåg hur jag gör då, höftar väldigt mycket i min bakning.