Bröd till vin.
Jag funderar lite på vad man ska ha för bröd till vin. Tycker det är tråkigt att man alltid äter chips till.
Gjorde chili-krutoner innan men jag vill ha ett fluffigt och gott bröd. Kom med recept. 
MonisNs baguetter är fina till vin
Man kan göra små bruschetta av skivad baguette ett annat tips är att göra enkel pizzadeg och lägga på lite olika fyllning. Du vet det säkert redan men man kan ju också göra chips av diverse rotsaker 
/Désirée
Då ska jag nog testa det receptet. 
Jag brukar göra det här brödet, Fetaostbröd med oregano. Det är väldigt gott tillsammans med ett glas rödvin tycker jag.

Mama mia, det ser gott ut
Ja det såg riktigt smarrigt ut. Nu får man lite beslutångest. 
Asta det ser jättesmarrigt ut 
TrevorS du får baka flera olika bröd 
/Désirée
Undrar bara hur det är med att frysa in om man ska värma i ugnen eller om de tinar fort ändå?
#7 - om du menar mitt bröd så vet jag faktiskt inte. Det går bra att frysa in, men om det tinar fort? Hm - fast jag skulle ändå rekommendera att värma lite. Det är supergott lite ljummet med ett glas rödvin. Allrahelst om man bakat ett med tapenade eller oliver i.
Astas recept går ju lätt att halvera om man inte vill frysa det utan bara ha ett bröd att äta direkt 
/Désirée
Eller så bakar man ett vanligt vitt bröd eller bullar av andra halvan deg.
Ja och man kan så klart göra bullar med samma fyllning som i ditt recept 
/Désirée

I franska delen av Schweiz brukar man dricka rött vin till ett mörk rågmjölssurdegsbröd med ost eller lufttorkad skinka på.
Vänliga hälsningar Stephan
Stephan inte bara där får man mörkt surdegsbröd till rött vin, det har jag fått i Tyskland också
Det är också mycket gott.
Bröd med Poolish passar utmärkt till vin 
/Désirée