Vetegluten.
Någon här som vet vart man kan köpa billigt vetegluten?

Ja, i Tyskland. Här i Sverige har jag inte hittat billigt vetegluten.
Vänliga hälsningar Stephan
#1. Du har ingen webadress som kanske säljer? Jag är inte så haj på tyska sidor. Känner dock till två svenska som säljer men de kostar nästan 100 kronor för 500 gram.
#2 Språksvårigheterna kan både Storost och jag hjälps dig med 
/Désirée
#3. Språket kan jag men är det några problem frågar jag gärna. Annars skulle det vara bra om det fanns några länkar till en sida där man kan köpa vetegluten. Jag har ett recept från en engelsk kokbok på skakbröd, det är rent vetegluten så jag vill gärna testa baka den.

Billigt det var jämfört med Sverige, dessutom med frakt. Tack så mycket. 

Det är så lite så. Men frakt tillkommer, ävensom inom Sverige!
Jo, jag menade på att varan + frakten blir billigare än vad varan kostar här i Sverige och då har jag inte räknat med frakten i Sverige. 

Jaha, OK.
Ska köpa nästa månad när jag får pengar så jag får testa skakbrödet. Sedan kan man alltid baka seitan också medans man håller på.
Funderat på om man kan ha i rent vetegluten när man gör sockerkaka om den blir lite mer maffigare.

Nä, det blir seg. När man bakar med vetegluten blir det gummiaktig. jag har provat att baka ett bröd med vetegluten i och den var för mig inte ens goda. Men jag tror att jag knådade degen inte lång nog.
#11. Söta bröd är det bästa att ha det i, kanelbullar har jag ätit där de haft i extra vetegluten. Tror det ska jäsa dubbel tid om jag inte minns helt galet?

Jaha, har ni blandad veteglutenet med mjölet isåfall? Ja bakade LC-bröd. Jag tror att där ligger missförståndet från min sida.
#13. Jo precis, blanda vetegluten med mjölet. LC-bröd, menar du det man har svål i?

Ursäkta mitt sena svar.
Nej, LC-bröd finns med olika ingredienser som nötter, mandlar, sesam, solroskärnor och så vidare, men ingen svål. Det är rent vegetariskt (med ägg).
#15. Jag var tvungen att kolla vad det var, hittade ett recept i en gammal kokbok där stod det ett recet med fläsk i. Kanske bara är en variant. Låter annars intressant, du kan inte skriva något recept på det här?

#16 Receptet finns redan här under fliken LCHF-bröd.
Jag läste nu mer om det här brödet och man måste knåda degen ordentligt, vilket jag inte gjorde.
Så jag ska prova att baka limpan igen.
#17. Det kan jag tänka mig blir gummiaktigt, det är vitsen med vetegliten. Jag har jäst rent vetegluten en gång när jag skulle göra en saftig "seitanbiff" då fick den jäsa i nästan 5 timmar för att lyfta sig lite. Då blir den inte så gummiaktig heller. Funderar på att testa det receptet