Matbröd iFokus

Matbröd

Etikettoff-topic
Läst 1247 ggr
DesK
0

Roliga historier!

Ett gott skratt förlänger livet. Glad

Här tänkte jag att vi kan dela med oss av de roliga historier vi har hört.

/Désirée

DesK
0

Den här historien skickade min käre sambo till mig långt innan vi hade träffats i verkliga livet och jag har nog sällan skrattat så gott Skrattande . Jag blev påmind om den inne på Synskadade

Den unge prästen

Den unge prästen var så nervös inför sin första nattvard så han kunde inte ens prata ordentligt. Inför sin andra nattvard söndagen därpå, berättade den äldre Ärkebiskopen hur man kunde slappna av. Han föreslog följande:

- Nästa gång, ta ett par droppar vodka i ett vattenglas och drick det. Du kommer genast att märka hur avslappnad du blir. Söndagen därpå gjorde prästen som han hade blivit tillrådd och kände genast hur avslappnad han blev. Nattvarden flöt på fint och han stammade inte alls. Efter nattvarden hittade prästen ett brev från Ärkebiskopen på sitt rum.

"Käre fader, nästa gång ska ni lägga ett par droppar vodka i ett vattenglas inte ett par droppar vatten i ett vodkaglas. Jag tänkte berätta om några fel jag lade märke till, så att de inte upprepas nästa söndag:

* Den lilla skålen bredvid altaret är inte en toalett.

* Försök att undvika att luta er mot statyn som föreställer jungfru Maria och speciellt att krama henne och känna henne på brösten.

* Budorden är 10, inte 12. Lärjungarna var däremot 12, inte sju.Och ingen av dem var dvärg.

* Vi hänvisar inte till vår herre Jesus Kristus som "JC and the boys".

* Vi hänvisar inte heller till Judas som en "jävla skvallertacka".

* Bin Laden hade ingenting med Jesu död att göra.

* Syndarna hamnar i helvetet, inte i hästarslet.

* Fader vår skall läsas mot himlen, inte genom att göra vågen.

* VIKTIGT: Den typen som satt i hörnet på altaret som ni hänvisade till som "bögen" och "mögelkäftad transvestit", var jag.

Jag hoppas att dessa saker skall rättas till tills nästa nattvard. Med vänliga hälsningar Ärkebiskopen

/Désirée

salasso
0

Ha,ha,ha,ha Den var verkligen en riktigt bra historia Suveränt bra!SkrattandeGråter =GLÄDJETÅRAR

Vänlig Hälsning

Sören Skrattande

medarbetare i Matbröd

MonisN
0

Ja, den var braSkrattande Jag är urdålig på att komma ihåg historier, men jag ska tänka till så får vi se om det kommer någonFlört

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

salasso
0

Ta den om solen igår!SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande

Vänlig Hälsning

Sören Skrattande

medarbetare i Matbröd

MonisN
0

Fem kirurger sitter och diskuterar vilka patienter som är de bästa att ha på operationsbordet.

Den första kirurgen säger: Jag vill helst ha revisorer på mitt operationsbord, för när man öppnar dom är allting numrerat.

Kirurg nummer två svarar: Visst men du skulle pröva elektriker, allting i dom är färgkodat.

Den tredje säger då: För min del tycker jag att bibliotekarier är bäst, hos dom är allting i bokstavsordning.

Fjärde kirurgen stämmer in: Nä, det bästa som finns är byggnadsarbetare. Dom killarna förstår om det blir lite grejor över och dom är vana vid att jobbet tar längre tid än avtalat.

Den femte kirurgen är lite tuffare och säger: Ni har fel allihop. Dom som är lättast att operera är politiker. Dom har inte mage till nåt, saknar stake, har inget hjärta, ingen hjärna och saknar fullständigt ryggrad. Dessutom finns det ingen som märker nån skillnad om jag låter huvet och arslet byta plats.

DesK
0

Skrattande Den är också bra! Ha ha ha Skrattande

/Désirée

salasso
0

Ha,ha,ha, så rätt den kirurgen harSkrattande

Vänlig Hälsning

Sören Skrattande

medarbetare i Matbröd

MonisN
0

Den femte kirurgen är en mycket klok manFlört

salasso
0

Tjjjuuuhhh(dra in luften) Norrländskt Ja!Skrikandes

Vänlig Hälsning

Sören Skrattande

medarbetare i Matbröd

DesK
0

Vi tar väl en till då.
Denna är enligt min mormor en sann historia från tidigt 1900-tal och utspelade sig vid Strandbadens havsbad i Skåne.

En läkare som bodde i en liten by på den Skånska landsbygden, hade av en god vän fått en liten svart pumavalp i 50-årspresent. Läkaren och hans hustru hade alltid haft många olika djur och tog sig an den lilla puman som närmast var att betrakta som en tamkatt som gick i koppel. Paret sågs ofta på promenad med sin stora katt. Läkarens fru var även hans sekreterare och mottagningssköterska.

En sommar hade läkaren flertalet besök av den fina Stockholmsdamen som hade svåra besvär av förstoppning. Läkaren försökte med allt han kunde komma på men ingenting hjälpte den förtvivlade damen. När damen dök upp för femte gången började läkaren känna sig smått desperat. Därför bad han damen vänta i mottagningsrummet, medan han själv gick in till sin fru och den numera vuxna puman som låg på sin soffa. Läkaren diskuterade med hustrun om damens problem och de kom fram till att nu fick det bli remiss till hospitalet. Läkaren återvänder till damen, men på väg genom dörren smiter puman in i mottagningsrummet. Damens problem löstes med omedelbar verkan!

/Désirée