Matbröd iFokus

Matbröd

Etiketterrådtips
Läst 1818 ggr
HasseH
0

När får man smaka?

NU ligger ett fantastiskt lyckat första surdegsbröd på galler och svalnar. "Levain med jäst" fån pain du Martins bok. Problemet är bara: När kan man skära i det? Man vill ju smaka NU!

DesK
0

Grattis! Glad Om du kan hålla dig tills imorgon så vinner brödet i smak, men å andra sidan är surdegsbröd som är bakat på mest ljust mjöl oemotståndligt gott helt nybakat  Tungan ute SMAKA NU!

/Désirée

HasseH
0

OK, jag gör det! Den andra limpan är inne nu. Jag är helt "trissad" (som vi säger i Gästrikland) Tänk att det ser så bra ut! Bild kommer sen. Skrattande

DesK
0

Ser fram emot bilden och din smakrecension Skrattande den andra kan du ju vänta med att skära i tills imorrn.

/Désirée

[Asta]
0

Jag kan aldrig hålla mig när jag bakar bröd. Jag måste smaka direkt nästan jämt. Sedan kan resten få mogna.GladDet är ju så förbenat gott med nytt bröd och så lite smör som smälter på.

DesK
0

Asta, jag instämmer med dig  Skrattande Tungan ute

/Désirée

MonisN
0

Åh NEJ! Vänta inte tills i morgon, smaka nu när det är nybaktTungan ute Grattis förresten att det lyckades! Skam den som ger sigSkrattande Jag ÄLSKAR brödbilder, hoppas den kommer snart!!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

HasseH
0

Det måste vara det godaste brödet jag har ätit i hela mitt liv. Jag vill aldrig nånsin köpa bröd igen. Som sagt, bildbevis kommer.

DesK
0

Å vad roligt! Skrattande Tungan ute Så nu är du också fast bagarträsket  Flört

/Désirée

HasseH
0

Det var jag i och för sig redan, men nu behöver jag inte springa till Gateau om jag blir sugen på sån här sorts bröd som jag aldrig trodde att jag skulle kunna klara själv! Så himla roligt! Nu måste man bara börja äta väldiga mängder bröd…jag som försöker låta bli med det…

MonisN
0

#9 Visst är det roligt OCH gott med eget brödTungan ute Å tänk vad pengar du sparar…Gateau är väl ganska dyra antar jag? Martin har väl Gateaus recept på valnötsbröd om jag inte minns fel? Prova det om du gillar valnötter!

HasseH
0

Ja precis. Jag tror Gateaus limpor kostar runt 80:-, men de är rätt mycket större. Helt befogat när man tänker på vad mycket pill det ä innan det är klart. Ska definitivt testa deras valnötsbröd. Tror du man kan vabba för att baka? Måste ju hinna baka…

MonisN
0

Haha! Jag kanske det, dom små liven måste ju ha mat…Flört

HasseH
0

Bak-vabbningen blev av tidigare än jag trodde…Idag är jag hemma med två hostiga tjejer, en surdeg som ska bli Gateaus valnötsbröd, och en massa jobb som behöver göras - hur nu det ska gå till…

DesK
0

Hasseh ja du ser! Man kanske ska akta sig för att önska vissa saker Flört Hoppas döttrarna snart blir bättre och att du får det gjort som du vill idag och berätta gärna om valnötsbrödet Tungan ute (finns ingen dreglande smiley så jag tar alltid tungan ut istället)

/Désirée

MonisN
0

#13 Bak-vab, haha, ja inte vet jag om du är bönhörd eller straffadFörvånad men hoppas tjejerna blir friska snart. Här hade vi influensa i 14 dagar minst, innan vi blev friska.

I Martins (Gateaus) valnötsbröd tycker jag det är alldeles för mycket valnötter, 400 gram om jag minns rätt. Jag brukar ta hälften, men det är ju en smaksak. Dessutom brukar jag hacka dom grovt. Ska bli roligt att höra hur du gör och hur dom blirTungan ute

HasseH
0

precis, jag är inte heller säker på om jag blev bönhörd eller straffad. Fast just nu känns det som ett straff för fördegen blev det ingen action i alls. Surt, kan man väl säga. Så jag ger mig inte på nåt bak idag. Usch vad trist, nu kan jag inte prova förrän i helgen Rynkar på näsanSkrikandes