Katastrof i skafferiet!
När jag senast skulle baka hände följande.
Min vana trogen tog jag fram allt som skulle vara med för att baka. Allra sist tog jag fram mjölpåsen. Ja, själva påsen fick jag i handen, men mjölet var kvar på botten av skafferiet!
Hupp! Vad är detta? Jag vände på mjölpåsen och det visade sig att familjen MUSse Pigg måste ha fått sig ett rejält skrovmål.
Det översta kunde jag rädda så att jag kunde baka i alla fall, eftersom det var en (uppifrån) oöppnad 5 kilosförpackning, resten åkte ut i komposten.
Japp kärbon satte in en musfälla, som han har vittjat några gånger. Resten av mjölet hällde jag i en sådan plastlåda som syns på denna bild av MonisN.
Inget ont som inte har något gott med sig. Nu kommer jag att skaffa fler liknande plastlådor till torrvaror, som jag så ofta har tänkt göra 
/Désirée
Det där var ju dråpligt och retligt
Fick kärbon napp i fällan? Och hur gick det med baket?
Jodå 3 gånger. Jag silade det övre lagret mjöl genom ett finmaskigt durkslag och kastade ut det undre rätt tjocka lagret i komposten.
Brödet blev precis som vanligt 
Konstigt att ingen protesterade mot att jag vill ha plastbunkar till torrvarorna 
/Désirée
Plastlådor är bra om man inte har något annat val. Jag hade stora plastlådor med tätslutande lock när jag köpte 10 kilos påsar på Saltå, jag kunde ju inte förvara dem i köket utan det fick bli förrådet och garaget där det var ganska kallt och mörkt. Mjöl ska ju egentligen förvaras i kylskåp om man inte gör åt det inom en snar framtid. Mina 20 kilo tog ju ett tag att göra slut på.

Men huvva. Här har vi också husdjur i skafferiet, pälsänger närmare bestämt. Förvarar ALLT i plastpåsar.
En gång glömde jag en öppnad påse talgbollar på golvet i skrubben i kanske ett halvår. Gissa om det var pälsängerparty. Bläk.
#4 Är du säker på att det är pälsängar du har i skafferiet? De äter mest ylle och andra textilier. Att ha husdjur i skafferiet är mycket otrevligt. En sanering är nog det som gäller.

definitivt. Och det går inte att bli av med dem, vi har sanerat och målat om. De kommer in genom ventiler i huset. Äckligt va? Men jag är van. De får ingen mat!
#6 Bor du i flerfamiljshus? I sådana fall bör du kontakta värden och be att Anticimex kommer dit för att göra en riktig sanering.
För många år sedan råkade jag ut för just detta med pälsänger på "konstiga" ställen och då visade det sig att en granne hade förvarat en päls i en varm garderob. Hela huset på 6 våningar med cirka 4 lägenheter på varje plan blev sanerat. Därefter var vi av med problemet.
/Désirée