Matbröd iFokus

Matbröd

Etikettbakprat
Läst 2257 ggr
MonisN
2009-11-27 00:25
0

Pepparkakshus

Eftersom julen närmar sig och det vankas baktider, undrar jag om det är många som bakar eget pepparkakshus? Själv har jag och dottern bestämt att göra ett tillsammans. Det svåra är väl bara att göra själva ritningen. Men det ska bli kul att försökaGlad

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

[Asta]
2009-11-27 09:08
0

Jag har gjort det några gånger. Det är hur kul som helst. Jag hade någon fundering på om jag skulle göra vårt hus i pepparkaksform, men jag tror det blir lite för mycket jobb just nu.

Den här annonsen var lite kul annars. Om man inte vill göra jobbet själv alltsåGlad

Loucar
2009-11-27 10:11
0

Jag gör det inte men när jag var liten bakade min mamma ett stort hus och sedan gjorde hon staket och granar och hästvagnar och ställde i öppna spisen det var jättefint. Hon la ut bomull under och sedan hade hon olika figurer hon placera ut och även en rund lite spegel som fick vara sjö.

En liten kul historia är att vi barn ville ju hemskt gärna äta upp huset och det var en lång väntan tills vi fick. Ett år så får vi se hunden kissa på staketet och då åt vi inte av det kan jag säga. Glad

Hälsningar

Louise

Man kan smaka på allt ~ åtminstone en gång

MonisN
2009-11-27 10:59
0

Asta! Vilken kul annons! Och vilket fint hus. Nu fick jag lite mer idéer hur vi ska göra. Min dotter är duktig på att göra söta marsipantomtar och snögubbar att ställa utanför huset. Problemet är väl bara att få tag i röd marsipan till tomteluvanObestämd

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

[Asta]
2009-11-27 20:26
0

#3 röd karamellfärg och blanda ihop med ofärgad marsipan.