Bakmaskin toppen!
Måste säga, att jag är helt såld på denna uppfinning! Saknar dock recept på nr 6 Cakes, alltså kakor i den svenska manualen. De har helt enkelt glömt bort att skriva några recept på kakor. Vill ju gärna använda maskinen till fullo. Kan tillägga att maskinen är en Menuett köpt på Jula. Den är bara så bra!
The Owls are not what they seem
de ska va gôtt å leva, annars kan de kvitta.....
Hur stora degar kan man göra i bakmakin?
Ja du Man använder i den jag har, vänta här, ska du få PDF-fil i stället! Det blir ett rektangulärt bröd i den jag har, som är väldigt stort. så jag får dela på mitten för att det ska vara lagom åt oss två. Men nu är jag inte nån stor mackätare vilket min sambo är.
Ingen som har recept på kaka i bakmaskin?
Ja där hade du många goda recept! Undrar om dom går att använda till vanlig ugn också? Har du provat?
Ja faktiskt. För den första bakmaskinen jag fick, var paj. Den lät som en cementblandare. Så då fick jag baka klart i vanlig ugn den fösta. Och jag har googlat, på recept bakmaskiner. Finns massor. Och så kan man ju ta lite på en höft också. Som sagt, helsåld!
Men, som sagt saknar recept på CAKES, Alltså program 6. Sylt har jag hittat!
Och att jag efter gap och skrik fick två bakmaskiner i retur är ju komiskt! Vill de ha den andra, så be my guest. Hämta den då!
Hihi! Då kan du ju ha storbak nu i två maskiner nu! Jag håller mig nog till det gamla sättet att baka. Gillar att hålla på med mina degar och vara delaktig i hela processen. Men jag skulle gärna vilja se en bild på ett maskinbakat.
Okej det ska bli när jag bakar nästa gång. Och skoj, skoj. Jag tog Gud i hågen och gjorde ett test. Mitt vanliga sockerkaksrecept och slängde i allt i bakmaskinen och körde program 6 cakes. jippi! två timmar senare var det bara att välta ut en sockerkaka!
Jag är ruskigt okunnig om bakmaskiner, men bilden jag har av ett maskinbröd påminner inte om den traditionella formen på en sockerkaka. Som jag ser kakan så är den mycket högre än vanligt, och det ger pluspoäng för utseendet i alla fall
Gunilla, vad kul att det funkade med sockerkakan!
jag tror att jag har ett kompendium med bakmaskinsrecept nånstans, om du vill kan jag leta upp det och skicka till dig.
/Désirée
ja jag tackar i så fall!
Jag körde med ett recept på sockerkaka, som är lite tungt… Från Bonniers kokbok. Med mycket margarin/smör och utan vanlig vätska. Det blir en sockerkaka som är lite mastig, men väldigt fast och fin och man kan skära tunna skivor av den. Nästa gång ska jag testa med den vanliga lätta varianten!