Matbröd iFokus

Matbröd

Etiketterrådtips
Läst 4421 ggr
[Asta]
0

Manitoba Cream på Willys

Igår åkte vi hem från Amsterdam där vi varit iväg på semester. På vägen hem hoppade vi in på Willys för att handla lite mat till kvällen och morgonen. Då såg jag att de faktiskt hade Manitoba Cream där. Finax som tillverkar och säljer det uppenbarligen.

Tips för den som vill testa, kolla på eran närmaste lite större Willysbutik.

MonisN
0

Jag har även köpt detta på min Ica Maxi men inte använt det än. Skulle vara roligt att höra om någon har bakat på det ännu och få veta vad dom tycker.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

[Asta]
0

Jag har bakat med det några gånger. Inte så att jag hunnit bli någon expert prexis. Men när det blev bra blev det nedrigt bra, andra gånger blev det inte någon skillnad mot annat bröd. Jag tror att det behövs lite längre blandningstider än med vanligt vetemjöl.

MonisN
0

Jo, det är ju ett starkare mjöl och därför kräver det mer bearbetningstid. Så fort Saltås mjöl är slut ska jag prova manitobanGlad har blivit bortskämd med det stenmalda från Saltå. Här i göteborgstrakten vet jag inte var man kan köpa deras mjölGråter

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

salasso
0

Har Du hört med Saltå om De har återförsäljare i Dina trakter, och som säljer Saltås Mjöler?

Jag har provat Manitoba flera gånger men inte ´hoppat högt´,

tacka vet Jag Saltås eller St Hällstas stenmalda.

Vänlig Hälsning

Sören Skrattande

medarbetare i Matbröd

placebo
0

Gjorde samma iaktagelse på Willys i helgen.

Bättre mjöl till folket.