Var bakar ni?
När vi renoverade vårt kök var ett av mina önskemål att det skulle finnas ett bakbord. Nu när köket är klart har jag fått mitt bakbord och det har använts flera gånger. Och jag är SÅ nöjd. Det är toppen att baka på granitskiva.
Hur ser er bakplats ut?

Vilken fin bakplats du fått
Granitskivan blev jag lite grön på. Skönt att slippa vara rädd om bänkarna. Vi gjorde om köket förra året och har träbänkar, men jag har en sparad gammal laminatskiva jag tar fram och använder för att skydda bänkarna. Lite bökigt kanske, men vill inte förstöra bänkarna med knivar och skrapor. Var inne på granit också, men det skulle ta så lång tid att få, så jag tyckte det räckte med de 5 veckorna det tog att renovera och laga mat i en liten tvättstuga.
Tack Asta! Där gav du mig ett tips. Vi ska snart göra en liten renovering av köket här 
/Désirée
För vår del tog det två veckor från det jag ringde om graniten tills den var uppsatt i vårt kök. Det var suveränt! Vi hann knappt förbereda. En firma från Estland eller Lettland.
5 veckor? Vi hade kök i vardagsrummet och diskning på toa i cirka 4 månader. Vår snickare åkte på en operation.
Ja, det var värre än här då
Det hade tagit 5 veckor till om vi skulle haft graniten. Det skulle fräsas ut för hällen och firman skulle först komma hit för att måtta, så det fick vara. Vi hade trevliga hantverkare men det är ändå påfrestande att ha dom hemma från morgon till kväll i flera veckor. För att inte tala om allt såg- och slipdamm som låg i hela huset på två våningar
Bakar på diskbänken. Annan (ledig) plats finns inte!
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus

Jag använder 2 st bakbord som Jag beställt och låtit tillverka i furu.
Lätta att flytta till annan plats för jäsning, lätta att flytta, lägga på stolar eller i sängen eller borden, lätta att ställa undan i förrådet.
Bra att lägga upp på när bröden är färdiga och skall `mogna´.
Det vill säga bra att ha grejer till allt möjligt.
Vilken jättefin bakplats. Verkligen fint kök.
Jag har också 2 bakbord.(#6) Det är jättebra.
Ett som är anpassat efter köksinredningen så den går in i ett skåp + ett gammalt som jag nyss köpt. Men helst skulle jag vilja ha en egen bakstuga! Så man kunde ha allt framme alltid! Vilken dröm!
Får se om den blir verklig någon gång.
Kram från mig.
#8 Ja, men man måste få drömma!
Antar att alla som älskar att baka skulle vilja ha bakstuga.
Synd att alla här som älskar att baka inte bor "nästgårds" då skulle vi kunna ha en ihop
#9 - det hade inte varit så dumt! Att ha en man kunde dela.
Det var verkligen en superbra ide! Vi får gå in i politiken och jobba för fler bakstugor till folket! 
Ett bakstugeuppror kanske

Är det någon som har vedeldad ugn?
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Nä, inte jag
Men det ska jag ha i bakstugan
Skulle vara roligt om någon hade det och ville berättade om skillnaden.