Talande timer
Är det någon som har sett en talande timer som fungerar bra vid bakning
Den måste tala även när man ställer in den och inte bara ge ett ljud i från sig när tiden är klar då jag inte ser att ställa in tiden på en vanlig timer
Jag har aldrig sett någon talande timer, men jag ska söka efter en sådan och tala om för dig om jag hittar någon.
/Désirée
Tack för det
SvenA!
Kan detta vara något som skulle passa? Jag har klippt in beskrivningen från sajten hjalpmedelsguiden
En talande klocka med många möjligheter. Memo består av en basenhet - MemoBase och en bärbar enhet - MemoGo.
Beskrivning - Memo påminner di i rätt tid - Berättar hur mycket klockan är - Berättar vilket år, månad, datum samt när på dygnet det är - Går att välja mellan kvinnlig och manlig röst - Ger diskreta meddelanden och påminnelser via öronsnäckor - Enkel att använda och ställa in - Go-enheten är lätt at ta med sig Memo har en stor och tydlig touchdisplay med inställningar direkt på displayen. memo kan ge obegränsat med påminnelser, max inspelningstid är 26 minuter och 20 sekunder. Klockan talar om och visar hur mycket klockan är, om det är morgon, förmiddag, eftermiddag, kväll eller natt. Go-enheten kan bäras med i fickan och ta emot påminnelser, var man än befinner sig. I Go-enheten kan påminnelser fås med vibration. Möjlighet för inspelning av upp till 10 stycken "komihåglappar" på Go-enheten. Kommande påminnelser samt senaste dygnets påminnelser kan avlyssnas. För mer info kontakta våra hjälpmedelskonsulenter.
Sajten är rätt omfattande och inte särskilt lättläst, därför klippte jag in denna text här.
/Désirée
Det låter vä mycket som är onödigt på denna
Jag har en talamde väckarklocka som skulle kunna vara användbar eventuellt
Men att hålla på och flytta runt den känns inte bra
Vad jag är ute efter är något litet ungefär i en tändsticksask storlek som man kan ha då slipper man hålla på och leta efter denhela tiden
Letande efter saker har man ändå nog av liggande i köket eller fastsatt där för
Jag tror att jag förstår vad du menar och letar vidare. Skam den som ger sig! 
/Désirée
Det är jagtacksam för
Det är ju också ett sätt att uppmärksamma vita käppens dag!
/Désirée
Det kan jag hålla med om