Matbröd iFokus

Matbröd

Etikettbakprat
Läst 1344 ggr
MonisN
0

Ännu ett måste

I dag damp den ner i brevlådan! En ny helt fantastiskt underbar brödbok. "Bröd från Brunkebergs bageri" av Heléne Johansson. Så mycket användbara och fina recept på goda bröd har jag aldrig sett i en och samma bok. Finns det en enda bok, eller två ni ska köpa så är det denna samt "Surdegsbröd" av Martin Johansson. Tungan ute

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.

DesK
0

Stopp, stopp, stopp!

Jag har inte plats för fler kokböcker nu!  Gråter

Ska raskt kika efter dem, bara lite lite men inte köpa, inte köpa

Suck!

Härligt med fina och välskrivna kokböcker, ja inte bara kokböcker för det finns ju mycket annat intressant att läsa också Glad

/Désirée

[Asta]
0

Men det är väl en bok som tar upp lite annat än surdegsbröd? För Martin Johansson tar ju bara upp surdegsbröd. Och det är fint med surdegsbröd, men för min del vill jag baka lite allt möjligt.

Anne
0

Jag håller med, jag gillar den jättemycket. Men det har kommit två till nyss… :) Jan Hedh - Bröd och Kaffebröd, och en till som heter Brödboken från Kakao förlag. Båda är trevliga på sitt sätt, men jag tycker nog bättre om Helene Johanssons :)

MonisN
0

Den här boken handlar inte bara om surdeg, det är det som är det fina! Många recept innenhåller även fördegar, men inte alla. Det är den bästa bok jag sett så här långt. Vågar lova att det finns något för alla. En underbar layout och skriven på ett lättfattligt och personligt sätt. Inser att jag blivt en nörd när man läser recept när man gått och lagt sig…Förvånad

#1 Den här boken ska inte stå i bokhyllan och samla damm! Den ska ligga i köket redo att användasSkrattande

Ett tips! Köp den på adlibris eller bokus och tjäna runt 70 kronor! Ingen frakt tillkommerSkrattande

MonisN
0

#3 Brödboken ser också ut som "vill ha". Det får bli ett fall för tomtenCool

[Asta]
0

Det är bra, jag vill ha lite bröd som INTE tar två dagar att baka också.Glad

DesK
0

Jag har en liten bokhylla i köket också. Får se om jag kan övertala tomten att jag nog får plats med bara en bok till  Flört

Anne och MonisN ni inleder mig i frestelser!  Skrattande

/Désirée

MonisN
0

Kunde inte vänta med bullbaket till i morgon, så nu har jag tjuvstartat! Och gissa vad jag gör under jästiden???Oskyldig