Quiz om bröd
Brödinstitutet har gjort ett quiz om sommar och bröd.
Vad vet du om spannmålssorter, klimatsmarta livsmedel och grahamsbröd? Testa dina kunskaper i Brödinstitutets sommarquiz!
https://www.brodinstitutet.se/sommar-brod-och-quiz/
En del kunskap har tydligen fastnat genom årens lopp. (Fast jag gissade en del också.) 😁

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
- Redigerat 2022-07-08 11:35 av Carmarino
Jag hade 3 rätt.😮
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

6 rätt
Stolt ägare till tre La permer

TS grattis till alla rätt.
Stolt ägare till tre La permer
#3: Tack. Det var en del tur inblandat också. Lyckades gissa rätt på några av frågorna. 😊
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#1: Inte så dåligt ändå. Frågorna är rätt svåra. Eftersom jag läst mycket om just brödbakning så har tydligen en del kunskaper fastnat - trots mitt garanterat dåliga minne. 😊
5 rätt
Fick 5 rätt.
#6: och #7: Det hade jag också haft om jag inte hade lyckats gissa rätt på några av frågorna. 😊