Matbröd iFokus

Matbröd

Etiketterbakpratquiz
Läst 60 ggr
Carmarino
5

Quiz om bröd

Brödinstitutet har gjort ett quiz om sommar och bröd.

Vad vet du om spannmålssorter, klimatsmarta livsmedel och grahamsbröd? Testa dina kunskaper i Brödinstitutets sommarquiz!

https://www.brodinstitutet.se/sommar-brod-och-quiz/

En del kunskap har tydligen fastnat genom årens lopp. (Fast jag gissade en del också.) 😁

Quizmästare.png

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

• Redigerat 2022-07-08 11:35 av Carmarino
Tarotstollan
4

Jag hade 3 rätt.😮

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

MonicaLagerquist
2

6 rätt

Stolt ägare till tre La permer

MonicaLagerquist
1

TS grattis till alla rätt.

Stolt ägare till tre La permer

Carmarino
2

#3: Tack. Det var en del tur inblandat också. Lyckades gissa rätt på några av frågorna. 😊

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
2

#1: Inte så dåligt ändå. Frågorna är rätt svåra. Eftersom jag läst mycket om just brödbakning så har tydligen en del kunskaper fastnat - trots mitt garanterat dåliga minne. 😊

Tant Grön
3

5 rätt

millan21
3

Fick 5 rätt.

Carmarino
1

#6: och #7: Det hade jag också haft om jag inte hade lyckats gissa rätt på några av frågorna. 😊