Matbröd iFokus

Matbröd

Etiketttillbehör
Läst 168 ggr
MonicaLagerquist
2

Jäs-skåp

När jag gick på hushållsskola så hade vi ett jässkåp där vi jäste bröd.
Jag har nu på senare tid börjat fundera på att se om det går att hitta ett.

Stolt ägare till tre La permer

DesK
1

Om du har en ugn som du kan sätta på bara lampan i, såhar du ett utmärkt jässkåp där 😊

/Désirée

Carmarino
2

Har också läst det där med att använda ugnen som jässkåp och sätta på lampan. Kollade en gång hur varmt det blev i ugnen då, och i min ugn blev det så varmt att jästsporerna förmodligen hade dött om jag hade ställt in degen. Däremot kan man sätta en skål i botten av ugnen och hälla kokande vatten i den. Då blir det både fukt och värme i ugnen.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
2

Visst kan man använda ugnen.Men när jag bakar bakar jag så mycket på en gång att det inte fungerar.

MonicaLagerquist
2

Kollade på vad det kostar att köpa ett och det var i runda slängar 10 tusen och däröver.

Caeli
2

I hemkunskapen på min skola sattes degen in i torkskåpet!

MonicaLagerquist
2

#5 Har ju tyvärr inget torkskåp.

DesK
1

Oj! Så dyrt! 😲 Du kan linda in degbunken i yllefiltar. Det gjorde jag när vi bodde i ett hus med vedeldning, där temperaturen i huset kunde variera mycket när det var kallt ute.

/Désirée

Carmarino
1

Har ni ingen bastu? 😉

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
1

#8 Tyvärr inte.

Soligajag1
0

#2:
Wow , vilket bra tips . Det borde jag vetat som älskar att baka bröd, det ska jag göra nästa gång.

HH 🙂

Carmarino
1

#10: Du får berätta hur det blev. Har inte själv testat tipset nämligen. 😊