Matbröd iFokus

Matbröd

Etikettbakprat
Läst 132 ggr
MonicaLagerquist
0

Nackdelen med att baka

En av nackdelarna är att det är så trist att paketera brödet och stoppa det i frysen.

Stolt ägare till tre La permer

• Redigerat 2020-11-12 19:31 av DesK
DesK
0

Ha ha ha, det är ju också ett sätt att se på saken! 😁 Jag brukar tänka på den underbara doften som sprider sig i huset…

/Désirée

JMW
1

På den tiden när jag bakade matbröd så var det ren njutning att paketera och se hur frysen fylldes med hembakt bröd. ☺

Men, varför en sån ful gubbe?

• Redigerat 2020-11-12 19:51 av JMW
MonicaLagerquist
1

En annan trist sak är att rengöra diskborsten från deg.

Stolt ägare till tre La permer

Maleficum
2

För min del är det en nackdel just nu att min surdeg är superaktiv så måste baka mer bröd än vad jag själv gör åt för att inte behöva slänga surdeg! Iof en fördel för min kompis och mina föräldrar som ibland får en påse surdegsfrallor :P

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Carmarino
1

Bakar oftast inte så mycket att det blir jobbigt att paketera brödet. 😊

#3 Brukar se till att jag inte har någon deg kvar som kan fastna i diskborsten. Det brukar funka att ta bort degen från bunkar och underlag med hjälp av mjöl.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

Lillyrod
1

När jag bakar bröd så blir det oftast brödbullar. Då stoppar jag alla bullarna i en påse och sen tar jag upp så många som går åt när de ska ätas. De tinar snabbt och det blir alltid färskt bröd.

Jag gör inga mängder när jag bakar utan 30-40 stycken bullar.