Annons:
Etikettbakprat
Läst 551 ggr
Carmarino
10/11/18, 10:37 AM

Äppelmustens dag den 11 oktober

Idag är det äppelmustens dag. Har ni provat att använda äppelmust som degvätska när ni bakar bröd? Det blir jättegott. Använder ni äppelmust i andra bakverk? Skriv och berätta.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • Redigerat 6/12/21, 10:46 AM av DesK
Annons:
Tant Grön
10/11/18, 10:42 AM
#1

Tror inte jag gjort det, däremot julmust, öl m.m.

JarlIII
10/11/18, 10:50 AM
#2

Oj vad många olika dagar det finns har ingen koll alls

Carmarino
10/11/18, 11:23 AM
#3

#1 Julmust har jag också testat, men inte öl. Tycker inte om att dricka öl, så jag tror inte att jag tycker om det i bröd heller. 😉


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Tant Grön
10/11/18, 2:26 PM
#4

Men det smakar ju inte öl. 😇 

Kom just på att min mamma tog i rivet äpple i frallor, det blev väldigt saftigt och gott, kanske blir liknande med äppelmust.

Carmarino
10/11/18, 2:34 PM
#5

Nej, men det smakar vört/malt, vilket är det jag inte tycker om i öl.  🙂

Rivet äpple gör förmodligen brödet mer fiberrikt och saftigt än musten, eftersom man får med fruktköttet, men smaken är nog ungefär densamma.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Carmarino
10/11/20, 12:22 AM
#6

Idag är det äppelmustens dag.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Annons:
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: