Bakprat

Mjöl från Saltå Kvarn

2018-09-02 10:49 #0 av: Carmarino

Min lokala ICA-affär hade utförsäljning av små påsar (500 g) kravmärkt och ekologiskt odlat mjöl från Saltå Kvarn.

Eftersom jag blandar ut vetemjölet med lite annat mjöl när jag bakar surdegsbröd, så tyckte jag det kunde vara kul att ha lite att variera med. Därför blev det en påse vardera av grahamsmjöl, rågmjöl, siktat dinkelmjöl och kornmjöl.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2018-09-02 11:11 #1 av: Jimmy.L

Jaså dom finns så långt ner i landet. 

Anmäl
2018-09-02 11:20 #2 av: Carmarino

Mjölet finns här i alla fall. Tror det finns i hela landet.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2018-09-02 11:48 #3 av: vallhund

Jag skulle faktiskt inte stödja deras produktion.

https://skepticism.ifokus.se/discussions/50b583ce88f4720f68002193-biodynamiskt-jordbruk

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Anmäl
2018-09-02 12:06 #4 av: Carmarino

Jo, jag vet om att det är antroposoferna som ligger bakom, och jag brukar inte köpa deras mjöl normalt. Det här var ett undantag.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.