Annons:
Etikettbakprat
Läst 1228 ggr
MonicaLagerquist
2018-03-08 12:43

Vilka är era bästa baksaker?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jag gillar min gamla "pickare" det är en gammal luffarslöjd som jag har haft i hur många år som helst.

Min marmorkavel från IKEA och brödspaden av plåt som min man gjort till mig.

Vi har en stenskiva i botten på vår ugn så jag gräddar mycket bröd direkt på den och då är brödspaden perfekt.

Stolt ägare till fem La permer

Annons:
Carmarino
2018-03-08 13:44
#1

Har en likadan pickare som din, men den är nytillverkad. Har inte använt den än, men man vet aldrig när man kan behöva en. 😉

Hade jag inte haft min matberedare/assistent så hade det inte blivit mycket bakat här hemma, så den är självfallet min favorit. Fast eftersom jag har ett helt skåp proppfullt med bakgrejor (och lite grejor utspridda i andra skåp), så har jag förstås en hel del andra favoriter också. 😃


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

MonicaLagerquist
2018-03-08 13:49
#2

Jag är lite lat så jag orkar oftast inte ta fram asistenten utan plågar min elvisp istället.

Borde göra om i skåpen så att assistenten stod bättre till. Men vem vet det kanske händer enderadagen.

Stolt ägare till fem La permer

Carmarino
2018-03-08 13:53
#3

Hade aldrig orkat köra en deg med elvispen. Blir trött i armen bara av att vispa ägg och socker "vitt och pösigt". 😴🙂


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Soligajag1
2018-03-30 09:25
#4

Hejsan !! 

Här är min bakkastrull och lock , den är väl använd, gör alla degar i den!! 🙂👍  Den är såå bra!!! Min son gjorde storkork i den en gång, köttgryta , , det blev ölite mat + matlådor!! 😃

HH 🙂

Upp till toppen
Annons: