Annons:
Etikettlågkolhydratbröd
Läst 2678 ggr
Sivlin
2016-03-02 19:18

Minsta möjliga Kolhydrater

Skulle vilja ha något recept på bröd som man kan äta när man vill gå ner i vikt

Inget vetemjöl alls Vill kunna baka Frukostbullar med vanlig jäst  Även sockerfria

Vanligaste enklaste recept önskas

Annons:
Lizelda
2016-03-02 19:25
#1

Ostbröd?

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Inkanyezi
2016-03-02 19:25
#2

Du har satt som rubrik "minsta möjliga kolhydrater", och då handlar det ju egentligen inte om bröd som jäses med vanlig jäst, eftersom jäst inte funkar utan kolhydrater. Jäst fermenterar främst socker, men också stärkelse.

Så de varianter på bröd som finns med väldigt lite kolhydrater är ganska få, och de får man lov att göra på annat sätt om man vill nolla kolhydraterna. Jag tror att man kanske kan få bättre svar på Kolhydrater iFokus.

Lizelda
2016-03-02 19:27
#3

Bröd utan kolhydrater går att baka utan större problem men som Inkanyezi skriver så satsa på kolhydrater iFokus.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Sivlin
2016-03-02 20:00
#4

Jag har lagt in bön om recet på böd där också

DesK
2016-03-02 20:20
#5

Under fliken lågkolhydratbröd finns en del recept. Utöver vad som står där, vill jag tipsa om att göra tunna omeletter och lägga på vettigt pålägg.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2016-03-02 23:00
#6

Jag är väldigt förtjust i knäckebröd, och då är fröknäcke ett bra LC-alternativ.. Inte mjukbröd som du efterfrågade. Men en gott alternativ :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Upp till toppen
Annons: