Annons:
Etikettjästbröd
Läst 2105 ggr
VildaVittra
2015-04-06 20:56

Lyxiga korvbröd

Jag brukar roa mig med att ta fram egna brödrecept och har fått lust till att göra hemmagjorda korvbröd.

Hur skulle ett lyxigt korvbröd vara enligt dig? Krispigt av smördeg? Smaksatt? Saftigt? Berätta för mig!

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
[lottas-kaniner]
2015-04-06 21:02
#1

Slurp, börjar nästan dreggla😉. Ett lyxigt korvbröd, skall smälta i munnen när man äter det. Det skall vara härligt poröst, lite knaprigt på utsidan, men mjukt på insidan.

VildaVittra
2015-04-06 21:06
#2

#1 Okej, så en ganska kladdig deg med andra ord. 🙂

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[lottas-kaniner]
2015-04-06 21:22
#3

#2 Mmm, men blir gott när det är färdigt. Som du ser har jag stora krav på mitt korvbröd😉.

VildaVittra
2015-04-06 21:38
#4

Så var jästen jag köpt häromdagen möglig, så nu har jag rört ihop en smet med bakpulver istället med cheddar i, vi får se hur dom blir. Kan lägga upp receptet sedan om det inte blir pannkaka.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[lottas-kaniner]
2015-04-06 21:39
#5

#4 Håller tummarna, för att det skall bli bra.

VildaVittra
2015-04-06 21:41
#6

Undrar om det finns avlånga muffinsformar? Nu har jag ju bara klickat ut smeten, så risken är ju att den flyter ut.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Annons:
VildaVittra
2015-04-06 22:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Anterrabae
2015-04-07 08:59
#8

Själv tycker jag ffa att korvbröd ska vara lätt och luftigt samt inte sött. De man köper smakar billig bulle :/ De borde gå bra att grädda på baguetteplåt?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: