Annons:
Etikettervetebrödkakorsöta-bakverk
Läst 3162 ggr
Gasoline
2015-01-21 19:22

Semmelvarianter

Nu när det börjar närma sig semmeltider så dyker det upp massor av intressanta semmelvarianter. Har du sett någon variant på semla som du skulle vilja prova eller har du ätit någon som du vill tipsa om?

Annons:
[Jimmy.L]
2015-01-21 19:26
#1

Ska testa Semmel-wrap som media har skrivit om till helgen.

Intehärutandär
2015-01-21 19:32
#2

Semmel-wrapen kan jag tänka mig att baka för jag tycker mest om remonsen och grädden ändå. Såg taco igår med i någon länk. Minimini skal. 

Min favorit är saffranssemla annars. Eller vanlig med pistage, Sonen borde älska wiener-semlan, trodde faktiskt att han ätit den redan. Men han nekar. 

Vi har en punsch-semla med på ett kondis.

Gasoline
2015-01-23 17:55
#3

Vill också smaka wrapen, den verkar genialisk :-) Hittade detta, vad sägs om semmel pommes? http://mittkok.expressen.se/soc/semmel-pommes-frites/?cmpid=_facebook_ARTIKEL_pommes_MK

Scorpio97
2015-01-23 19:10
#4

Är inget större fan av semlor egentligen. Tycker oftast dom är lite för torra, sen har jag svårt för grädde i den mängden. Gör mamma hemmabakade, så sitter jag hellre och äter mandelmassan, haha. 

Men winener-semla med vaniljgrädde och ordentligt med mandelmassa tycker jag är gott. Mamma och jag köpte det på ica maxi förra året (:


//Jessie

[Outlawly]
2015-02-07 07:53
#5

Min kompis bjöd på paleosemlor igår. Och det va jättegott! Bullen va gjord på kokosmjöl, kokossocker, ägg och bakpulver. Grädden av det tjoka i kokosmjölksburken och mandelmassa va mixade mandlar med typ honung. Man blev mätt, fast ingen såndär obehaglig uppsvälldet :D Så jag ska nog baka en sån senare

Gasoline
2015-02-07 08:16
#6

#5 det låter intressant :-)

Annons:
Anterrabae
2015-02-18 12:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Jag gillar semlor med Lingongrädde. Gjorde lakritssemla igår. Den var ok. Men nästa gång vill jag ha något som bryter, hallon i grädden kanske eller saltlakrits i mandelmassan i stället för sötlakrits. Har inte ätit saffranssemla än. Men tror det skulle vara en favorit faktiskt.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Gasoline
2015-02-18 16:54
#8

#7 det lät udda och intressant :-) Har nu hunnit prova nya semmelwrapen och den var sjukt god, ingen torr bulle med en hård klump i mitten och massa grädde. Här fick man lite av varje i alla tuggor man tog, helt underbart och precis som jag vill ha det :-)

Intehärutandär
2015-02-18 18:35
#9

Är det någon mer som ätit någon ny märklig variant nu? 

Tror ju att detta är en fluga, kanske t o m bara för i år.

Gasoline
2015-02-19 17:40
#10

Hehe, jag har en liten teori att detta är ett knep för konditoriera att höja semlans status, då jag antar att försäljningen av detta gått ner under de senaste åren, och genom att införa nya märkliga varianter uppmärksammar folk helt plötsligt den något bortglömda och underskattade semlan och vill genast prova. Poff, så får se sälja några extra :-) Men jag kan ha helt fel, men det är inte helt otippat,

Upp till toppen
Annons: