Annons:
Etikettbakprat
Läst 7814 ggr
Gasoline
12/31/14, 11:56 AM

Degrulle eller krok?

Har nu äntligen köpt en ankarsrum men en fundering dök upp. När man gör det, hur ska man veta om vad som är lämpligast att använda till degen; degrulle eller kroken? Hur ska man tänka när man väljer? Kollade i medföljande receptbok där man såg vad som skulle användas till vilket recept men vart inget klokare i när vilken av dessa tillbehör skulle användas.

Annons:
[Outlawly]
1/4/15, 8:05 PM
#1

Jag använder kroken till alla lätta vetedegar! Går jättebra :) Och rullen till tyngre(råg och sånt) Senast använde jag kroken till lussedeg på 1 liter vätska :D

Gasoline
1/6/15, 11:19 AM
#2

Tack för ditt svar. Har luskat lite i detta och det verkar som att om man gör lite större degar så ska man ha krok iallafall, men det du skriver ovan låter väldigt logiskt :-)

Niklas
1/10/15, 6:25 PM
#3

Hur ser en degrulle ut? Det tror jag inte att jag har sett.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Intehärutandär
1/10/15, 6:28 PM
#4

Här är en degrulle 

Jag har aldrig haft kontakt med en degrulle, men skulle också tagit den till styvare degar som #1 skriver. 

Vi har de vanliga i bageri, krok, visp och vinge.

Gasoline
1/11/15, 4:29 PM
#5

Degrulle in action ;-) Kan ibland vara lite svårt att föreställa sig hur det fungerar om man inte vet hur det ser ut.

Niklas
1/11/15, 6:11 PM
#6

Aha, en sån har ju sett, fast inte igång.


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

Annons:
Gasoline
1/11/15, 6:53 PM
#7

Man lär sig alltid något nytt :-)

Niklas
1/12/15, 10:25 AM
#8

:-)


Vänliga hälsningar, Niklas
Är du intresserad av runstenar och runristningar?

[TanatosNyx]
1/30/15, 11:01 PM
#9

har alltid kört på rullen i alla lägen i alla tider så länge jag hade tillgång till en ankarsrum. Vetta sjutton om det ens fanns krok till maskinen vi hade (föregångare till dagens ankarsrum).

Fialialej
2/1/15, 1:51 PM
#10

JAHA ska man ha rullen OCH den där andra delen samtidigt? Det har inte jag fattat, och blivit frustrerad över att degen bara fastnar utmed kanten. ;)

"På natten är alla katter svarta"

Upp till toppen
Annons: