Annons:
Etikettbakprat
Läst 1375 ggr
Sehvrin
12/19/14, 7:43 PM

Bakar du glutenfritt bröd?

Jag undrar hur många här inne som brukar baka glutenfritt bröd? Är nyfiken då jag nyligen blivit tvungen att göra det och vill se om det här är ett lämpligt forum för att diskutera glutenfritt bak 🙂

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Annons:
fridelfina
12/19/14, 7:50 PM
#1

Det vart tokigt med svaret egentligen svarade annat då jag inte kunde svar på nåt annat. 

Jag kan inte äta gluten och skulle vilja kunna baka gott glutenfritt bröd - så ja, jag är intresserad av bakning med gluten trots att jag inte bakar det idag!!!

 
 

Intehärutandär
12/21/14, 11:31 PM
#2

Jag gör det aldrig. I bageri är det ju omöjligt om man inte har enbart glutenfritt bageri. Hemma gör jag inte så ofta bröd längre, då vi (jag och sonen) är periodarna. Går mest på sug, om man vill ha något mys på en kväll vid tv med färskt bröd. Hårdbröd (knäcke) har jag alltid hemma dock, men bakar aldrig själv.

Gasoline
1/6/15, 11:23 AM
#3

Bakar aldrig glutenfritt men skulle vilja prova och äta mer sådant.

[Sabina]
1/7/15, 12:58 AM
#4

Nej, jag bakar aldrig glutenfritt bröd. Jag har provat men det blir inte riktigt bra, tycker jag. Då ingen i familjen är glutenintolerant så köper jag glutenfritt bröd när de glutenintoleranta vännerna kommer på besök.

tlover
1/12/15, 11:55 AM
#5

Jag bakar både med och utan. Min man tål gluten, jag gör inte det så har jag ork så bakar jag separat till oss (det blir billigare så).

l'm back

fruktgumman
1/14/15, 11:34 AM
#6

Jag bakar både med och utan gluten. Min mage mår inte så bra av gluten  så jag äter helst glutenfritt.

Annons:
Anterrabae
1/16/15, 11:27 AM
#7

Har gluten- och veteallergisk familj. Så till dem är det vetefritt :) Till mig, fuskar jag med vete.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: