Annons:
Etikettbakmaskin
Läst 1940 ggr
fridarebecka
2014-11-17 19:47

Tips på köksassistent

Funderar på att köpa en köksassistent och undrar om ni kan tipsa mig om en bra som inte är allt för dyr(gärna under 2000kr)? 🙂

Annons:
Intehärutandär
2014-11-20 18:56
#1

Bra fråga, jag använder händer eller elvisp. 

Men Du ska kika efter W, ju mer dessto mer orkar de med (tyngre degar, som matbröd och vetebröd).

Någon annan som köpt nyligen? Har sett en drös vis facebook-grupper som köpt både på Ica, Lidl och Jula m.fl rätt nyligen.

Anterrabae
2014-11-22 23:10
#2

För den pengen ska du ha tur och hitta en bra som är ny, tyvärr. Särskilt om den ska dra runt stora eller tunga degar. Men det finns bra begagnat. Kolla nätet, och håll dig till kända märken som Bosch, Kenwood och liknande.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

fridarebecka
2014-11-23 10:48
#3

#2 jag har börjat inse det, och funderar på att köpa en riktigt bra begagnad istället, jag tror nog det är säkrare ändå 🙂

DesK
2014-11-24 21:19
#4

Bra begagnat är vad du bör söka. Om du ska köpa nytt bör du upp i det tredubbla. Håll dig till de säkra inarbetade märkena som Ida sa, tillägger att elelktrolux assistent är en närmast outslitlig assistent

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

fridarebecka
2014-11-30 19:48
#5

Vart en gammal men fräsch electrolux, samma modell som mamma haft i över 20 år :)

Anterrabae
2014-11-30 20:49
#6

Då blir den säkert kalasbra :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Intehärutandär
2014-12-01 21:10
#7

#5 Det var nog helt perfekt. Gamla brukar vara mer riv i och hålla läääänge.

Gasoline
2014-12-02 18:21
#8

Går i samma tankar här, då jag är missnöjd med min nuvarande. Köpte en billig för att prova om jag skulle använda den, men den är ganska värdelös och används därav sällan. Degen klättrar på kroken och gör man smet blir det massa mjöl och liknande som fastnar i botten. Jag funderar på att investera i en, för mig, lite dyrare maskin med gamla hederliga konstruktion; en ankarsrum. Men är lite rädd att degen kommer att klättra även på denna.. .

Upp till toppen
Annons: