Annons:
Etikettglutenfria-recept
Läst 1590 ggr
Praefatio
3/23/14, 10:46 PM

Recept sökes

Hemköp hade för ett par veckor sedan ett häfte med recept för intoleranta. Hittade ett brödrecept där som jag väldigt gärna vill prova, innehöll en massa frön och grejer. Tror jag reagerade på att det inte innehöll någon mjölmix? Hur som helst råkade jag slänga häftet. Är det någon som har det kvar? Förslag på andra bröd fria från mjölmix?

Annons:
VildaVittra
3/23/14, 10:49 PM
#1

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Praefatio
3/24/14, 3:58 PM
#2

Ja, jag har ju det och de verkar inte ha lagt ut det där, eftersom det inte var deras ordinarie recepthäfte utan ett extra. Hittar heller inget bland deras receptsök, jättedumt. Möjligen kan jag kontakta dem och fråga.

Anterrabae
3/26/14, 2:44 PM
#3

Kan det ha varit typ reklam från risenta? Eller något annat sånt frö-märke injaga då säger?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Praefatio
3/26/14, 7:18 PM
#4

#3 Nej, det var icke ett reklamhäfte.

[deen]
3/27/14, 3:38 PM
#5

Hej! Kolla/ladda ner foldern längst ner på den här sidan Även om det inte är den du menar kanske det finns nåt för dig ändå!

Praefatio
3/27/14, 4:15 PM
#6

Tack för tipset #5 :) Men det som var intressant i den folder jag hittade, var just ett bröd utan mjölmix.

Annons:
[deen]
3/27/14, 4:21 PM
#7

#6 Ok, synd att det inte var den. Hoppas du hittar receptet nånstans!🙂

Praefatio
3/28/14, 1:40 PM
#8

Tjoho! Fick tillslut tag på häftet! Bjuder på receptet för sakens skull:

Morotsbröd med frön
En plåt eller ca 20 små bullar

500 gr morötter
1 dl solrosfrön
1 dl pumpafrön
½ dl oskalade sesamfrön
½ dl hela linfrön
2 ägg
1 msk sesamfrön till garnering

Sätt ugnen på 175 grader.

Skala och finriv morötterna, grovmixa frön i matberedare, blanda ihop morötter och frön i en skål. Vispa äggen, blanda alltsammans till en deg. Forma degen till bullar eller tryck ut ganska tunt på bakplåtspapper på plåt. Strö över sesamfrön. Grädda i 60 min, låt svalna. Klart!

Ska provbakas i helgen är tanken.

Anterrabae
3/28/14, 1:52 PM
#9

Tack! Låter supergott! :)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[deen]
3/31/14, 2:46 PM
#10

Men vad kul att du fick tag på det!👍

Upp till toppen
Annons: