Annons:
Etikettpresentationer
Läst 2361 ggr
Intehärutandär
12/27/13, 1:14 PM

Presentationer.

Här vore det roligt att höra lite om Er medlemmar. Vad gör Ni om dagarna, hur ser Er familj ut, hur ser bakandet ut ?(hur stort är intresset - dagligt bak, eller kanske mest nyfikenhet som inte riktigt lett till ett försök att prova ännu)

Har Ni några andra intressen, utanför köket?

Annons:
Intehärutandär
12/27/13, 1:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Min presentation om bakandet och kökstjänst finner Ni här.

Jag bor i mellersta Dalarna, ensam med min 14-årige son och vår nakenhund - Spike 1 år. Har en särbo med som har två mindre barn.

Är sedan 1 år sjukskriven för utmattning - den berömda väggen kom i vägen efter många års kamp. Jag jobbar hårt för att komma tillbaka till jobbet och vanliga vardagliga saker. Har fått extremt dåligt minne, kan inte läsa en text, utan att tappa fokus och bli förvirrad. Tappar ord och hela meningar.  Får inte till slutklämmen, för jag glömmer bort vad jag talade om mitt i allt. Kan t o m bli helt apatisk och försvinna bort utåt sett vid hård stress (som är extremt låg stress, i jämförelse med då jag var frisk och jobbade i bageri eller storkök). Livet kan kännas som att det går i slow motion rätt ofta.

Därför är iFokus bra för mig. Jag får läsa texter om igen, skriva i den tid som passar mig, träna på diskussioner (om jag orkar). Ungefär som dementa ska träna på korsord, kan man nog säga. Jag måste hålla hjärnan i trim, så den läker någon gång. 

Utanför köket är det hunden som tar en del tid. Han älskar promenader och hjärngympa. Älskar de mesta estetiska ting. Påta i trädgården, måla/skissa, göra webb-designer, sy, bygga osv.

jagga-ewe
12/28/13, 10:17 PM
#2

Jag hör inte till de mest aktiva här, men slänger in en presentation ändå. Läser mycket mer än jag skriver.

I  likhet med Snövit79 är jag sjukskriven för utmattning. Samma sabla vägg hoppade framför mig. Försöker ändå intala mig själv att jag sökte hjälp i tid, att det kunde varit mycket värre. Jag klarar att hålla fokus på läsning o sånt när jag inte är för trött. Men å andra sidan tror jag att jag fortfarande är på väg utför, vågar inte tro det har vänt. Bara varit sjukskriven en månad än, så… För min del är det jobbigaste att skriva, jag stavar som en kratta nu mer. Har alltid varit så stolt över mitt sätt att hantera språket i text, men… Those were the days!

Bakning är ett sätt att återhämta mig, att hitta energi. Fast jag lät tyvärr även det bli ett stressmoment för mig, så jag har försökt hålla mig borta från köket på tidiga mornar nu. Måste lära mig sova på nätterna igen, inte baka bröd då. Utöver bakandet hämtar jag kraft i stallet hos min islandsmärr. Tycker om kreativa sysslor som att baka, laga mat,  smida järn eller arbeta med glas. Varmt ska det va! :) Arbetar med ITsupport, som tekniker och teamleader och trivs jättebra egentligen. Har bara så svårt att säga nej att det blev för många projekt.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Intehärutandär
12/30/13, 1:20 PM
#3

#2 Tack, för din presentation.

Det är nog det som "felar" hos oss, att vi inte kan säga nej - eller känna av den inre stressen i tid. Jag t ex är ensam, och då kan man inte vila då man har barn som behöver skötas. Även om barnen behöver en piggare mamma/förälder. 🤔

Du får sätta upp ett schema? Och skriva in när Du ska baka. 🙂

jagga-ewe
12/30/13, 9:58 PM
#4

#3 - nja, jag försöker dessutom lära mig att släppa på kontrollbehovet, så jag ska hålla mig borta från scheman och planläggning. "Ta det som det kommer" lite mer.

Jag kan tänka mig att det är än värre att vara ensam. Jag är lyckligt gift men min man har liknande problem som jag. När han mår dåligt går jag in o tar hela lasset samt försöker täcka för honom så ingen behöver veta att han mår kass. Det pratas om curling-föräldrar, jag brukar säga att jag är en curling-fru. :)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Upp till toppen
Annons: