Annons:
Etiketterpizzapajerpiroger
Läst 1875 ggr
[Tassy]
2013-08-20 16:41

Tankar kring pizzabjudning

Nu till helgen ska jag bjuda ett gäng hungriga grabbar på pizza 😃

Jag tänkte då göra småpizzor, vi blir 7 st så jag räknar på 8st plus lite extra. Det blir även pizzasallad till.

Småpizzor tänkte jag blir smidigast så kan folk börja äta ungefär samtidigt då man får plats med flera på samma plåt. Jag har ju bara en vanlig ugn, och grädda flera plåtar samtidigt blir ju inte så bra.

Jag tänkte göra degen i 2 olika bunkar så allt inte behöver bakas ut samtidigt, har ni fler smarta förslag för att allt ska gå snabbt och smidigt?

Jag kommer att göra vanlig pizzabotten med jäst.

Annons:
DesK
2013-08-20 18:20
#1

Småpizzor är att föredra och blir faktiskt bättre än stora pizzor tycker jag 🙂 men det tar lite längre tid att göra. Nästan all fyllning kan du skära och göra klar dagen innan och lägga i lika bunkar, på så vis är det bara själva botten du måste göra och kavla ut på själva dagen 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
2013-08-20 19:10
#2

Japp såsen ska kokas i god tid också så den får dra till sig smakerna ordentligt 😍

Evahelene
2013-08-20 23:42
#3

När jag har hela gänget (barnen m respektive) så tycker jag det är smidigast att göra 2-3 stora pizzor, lika stora som bakplåten. Bakar ut alla bottnar och lägger på plåtarna, på med sås och ost, fyllning läggs på strax innan pizzan åker in i ugnen. Medan pizza nr 1 äts hinner 2an gräddas och jag kan sitta med vid bordet och njuta.

Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be. Sluta aldrig önska - under kan ju ske!

Upp till toppen
Annons: