Annons:
Etikettbakmaskin
Läst 3335 ggr
Nanna70
2013-02-10 19:30

Ankarsrum Assistent beställd!

Min cirka 15 år gamla Kitchen Aid la ju helt plötsligt av. Så nu har jag, efter några veckors funderande, beställt en Orange Ankarsrum Assistent. Det ska bli spännande att pröva den när den kommer.

Har några här erfarenhet av denna och kanske tips på vad man ska tänka på när man börjar använda den?

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

Annons:
DesK
2013-02-10 19:39
#1

Ankarsrums assistent är en gammal hederlig och pålitlig maskin, den är kraftfull och orkar med riktigt stora degar och så finns det många bra tillbehör att komplettera med Så jag är rätt säker på att du kommer att bli nöjd med din nya assistent!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Nanna70
2013-02-10 20:27
#2

Tack, ja den blir nog bra. Vilka tillbehör är bra att ha förresten?

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

DesK
2013-02-10 20:34
#3

Det beror på vad du vill kunna göra, men kvarn /korvtillsatsen är ju användbar Du får nog kolla vad det finns för tillbehör och sen fundera över vilka du vill ha /behöver. Fördelen med den här typen av maskin är att det vanligen går att komplettera med fler tillbehör långt efter att man har köpt maskinen

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Nanna70
2013-02-10 20:53
#4

OK, vad bra, tack

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

[Tassy]
2013-02-10 22:43
#5

En ankarsrum är nog det bästa du kan få enligt min mening! Kanske att nån kenwood skulle kunna upp och nosa på pallplatsen. Den är Guld! Grattis!

Nanna70
2013-02-11 19:25
#6

Tack

 Jag ser verkligen fram emot att pröva den så fort den kommer.

Titta gärna in på min Blogg: www.annasnyablogg.blogg.se

Med vänlig hälsning,

Anna

Annons:
Anterrabae
2013-02-12 13:58
#7

Vi ser fram emot rapport och recension!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

modmaker
2013-02-15 21:29
#8

En fantastisk maskin. Jag har den i form av Electrolux N21. I princip  outslitlig och jag har vänner som fortfarande använder versioner från tidigt 50-tal (utan hastighetsreglag eller timer, bara av/på). Det enda sättet att ha ihjäl den är väl att ha den att blanda betong med.

Jag saknar dubbelvispen, men den kommer väl med som standardtillbehör nuförtiden.

Köttkvarnen som någon nämnde innan (med korvhorn) och mixern är tillbehör jag uppskattat. Jag kan tänka mig att citruspressen är något många också uppskattar.

modmaker
2013-02-16 18:44
#9

Här är förresten två presentationsfilmer som visar alla tillbehören på ett pedagogiskt sätt. Ankarsrum gjorde nyligen nya sådana filmer, men jag tycker det är lite charmigare med en klassisk mattant som presentatör:

Del 1:
http://www.youtube.com/watch?v=GnIzrQlApKQ

Del2:
http://www.youtube.com/watch?v=eSiZtAiBPKI

Upp till toppen
Annons: