Annons:
Etikettbakprat
Läst 1675 ggr
Anterrabae
2013-01-25 11:27

Döden..

Mina surisar har gått vidare till sällare surdegsmarker :( de fick bo på bänken i köket, och där är det för kallt så med lite för lång tid mellan matningarna så möglade de i stället. Så jag skriver lite för att beklaga mig.. Och rycka upp mig och ta mig vidare. ;) En ny rågsur är startad, och bor i ugnen, med lampa. Bubblar pyser och verkar må fint. Matas enl schema.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
DesK
2013-01-25 12:58
#1

Himmel vad du skräms Ida! Din rubrik är inte nådig! Flört Ja surisar kan trilskas ordentligt, därför är det bra att torka en omgång riktigt livaktig surdeg, då har man alltid en reserv att ta till och slipper börja om helt från noll Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2013-01-25 13:02
#2

Ja, jag kände mig lite melodramatisk ;) det är en sådan dag :-*

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Marinas Mix
2013-01-25 19:03
#3

Vad är det för epedimi? Hade ihjäl en del av mina vid jul, hade matat för att jag skulle baka, men sedan "glömde" jag dem i julstöket. Vetesurisen var totalt bortom räddning, men av surisen jag fick från DesK kunde jag skapa merFlört

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

[Tassy]
2013-01-25 19:12
#4

Här slog paranojan till så jag har torkat och skättat surisen i flera burkar. Jag SKA klara mig Tyst

[Aquelegia]
2013-01-26 01:41
#5

#4 Annars kan du få av mig haha min är sur och god och fräsch, ingen piggelin men med matning enligt matningsschemat blir det fart på stackarn ^^ Dör min tar jag självklart av dig hehe

MonisN
2013-01-26 15:01
#6

Det måste gå något virus bland surisarnaFörvånad Jag är inne på min andra nygjorda nu. Vetekatten vad som flugit i dem, de vill helt enkelt inte vakna, tittar bara trött med ena ögat och somnar om Skrikandes

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
[Tassy]
2013-01-26 15:03
#7

#5 Vi står i enad front! Skrattande

Anterrabae
2013-01-26 15:07
#8

Oj Mona, den andra nystartade! Min rågsur som jag startade i veckan verkar ovanligt pigg för att vara här i huset. ;) kan det ha med knasigt västkustklimat att göra tro?

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2013-01-26 15:11
#9

Hum jag visste inte att jag bor på västkusten Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
2013-01-26 15:32
#10

Ja. Just det! Tänkte inte på att du också drabbats ;-O men Dalarna är väl lilla västkusten eller ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

MonisN
2013-01-26 21:20
#11

Jo Ida, jag är inne på min andra för den första luktade, nej stank så otroligt mycket målarfärg hur mycket jag än pysslade om den. Det gick helt enkelt inte att få rätsida på den så jag spolade ner den och satte en ny, denna gången på Saltås råg. Det brukar vara ett säkert kort, så jag hoppas den tar sig. Än så länge är den lite klen, men jag tänker kämpa på och inte ge migSkrattande

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


[Aquelegia]
2013-01-27 01:50
#12

#7 Illa om bådas dör samtidigtSkäms Fick min att bubbla nästan lite burdus idag hihi så min trivs allt som fina fisken!

Kan förresten en surdeg dö om den bor i samma burk för länge eller gillar den bättre att bo i samma burk?

DesK
2013-01-27 09:05
#13

#12 Nej det tror jag inte, mina surisar har bott i samma burk i flera år. Jag gör så att jag cirka var sjätte till åttonde gång som jag matar surisen, så tömmer jag hela burken och diskar den i hett vatten, men utan diskmedel.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Upp till toppen
Annons: