Annons:
Etikettervetebrödkakorsöta-bakverk
Läst 1848 ggr
jagga-ewe
12/17/12, 10:01 AM

mjuka delar till pepparkakshus

Jag bakade delarna till årets peppekakestuga i helgen. Men idag kändes de mjuka och lite svampiga. Funderar på om de inte blev gräddade nog, eller om det helt enkelt va för lite mjöl i degen. Det brukar vara mor min som gör i ordning den degen, men i år rörde hon bara ihop den och jag gjorde utbakandet själv. Alltså vet jag inte hur mycket extra mjöl hon brukar arbeta in. Jag tog säkert för litet…

Men, det jag undrar nu är, kan man "eftertorka" delarna i ugnen? Jag tänker typ som man gör med skorpor. Svag värme och luftglipa på luckan. Borde inte delarna styvna till sig bättre då? Vill ju ogärna att hela stugan rasar in på julafton!

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Annons:
DesK
12/17/12, 10:14 AM
#1

Borde funka utmärkt! Glad

Du visar väl huset när det är färdigt?

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

jagga-ewe
12/17/12, 10:26 AM
#2

Jodå, ska jag försöka med. Men, det monteras den 23e, o då är det mycket annat oxo som ska göras. Så det kanske inte läggs in här förrens efter jul…

Kan förvarna redan nu att vårt hus sällan är så avancerat, det är tomtelandet runt om som tar uppmärksamheten. Men jag har haft samma stuge-mall hela livet, och kommer alltid göra just den stugan.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Upp till toppen
Annons: