Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1172 ggr
DesK
2012-10-15 17:07

Förtydligande kring skrivregel

Den här informationen har vi fått från iFokuskillarna, det är ett viktigt klargörande.

Som ni vet har vi en generell skrivregel som säger att det inte är tillåtet att "Skriva inlägg som röjer eller antyder annan användares verkliga identitet". Vi har efter diverse diskussioner bestämt att det i fortsättningen ska tolkas bokstavligt. Det betyder att det inte är tillåtet att röja eller antyda annans medlems identitet även om medlemmen själv har gjort det på annat plats på iFokus.

Syftet är att medlemmar själva ska kunna välja när och var de lämnar ut sin identitet.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Emo
2012-10-15 17:23
#1

Mycket bra klargörande.

Det kan inte vara rätt att skriva saker och hänvisa till Facebook.

Då har man ju röjt identiteten.

Hoppas detta läggs ut på alla seriösa sajter, som har seriösa sajtvärdar.

 Värd på  Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973

Marinas Mix
2012-10-22 12:26
#2

Vi behöver alla en liten påminnelse då och då. Så tack för att du ger oss den DesKKyss

Pyssliga hälsningar Marina.
Sajtvärd på Pärlpyssel & Smyckestillverkning _\Min blogg\
Häng med in i det nya äventyret på BeadCraft
_

jonte1
2012-10-22 16:08
#3

#1, kloka kommentarer. Så sent som i förmiddags så köpte jag en rulle snus och jag kom i diskussion om både ont och gott i samhället med han bakom disken. Nej sade han, - sociala medier och facebook är mig främmande.

Facebook lovordas dock högt och ljudligt även utav försäkringskassan! Och på Ifokus:

http://forsakringskassan.ifokus.se/articles/4f22c8e3d4ebea06cf000669-katarina-hjalper-kunder-pa-facebook

"**Du har tidigare arbetat med föräldrachatten som numera är nedlagd. Vad är skillnaden mot Facebook?
**– Man når fler. Här ser alla vad alla skriver och det gör att man kan få information och svar på frågor utan att man själv behöver vara aktiv med egna frågor.".

Det hade nog varit mera kul om:

-svarar i telefonen

-betalar ut ersättning i tid till berättigade

Nya tidens giv. Suck(!)

Upp till toppen
Annons: