Annons:
Etikettbakmaskin
Läst 6869 ggr
Rookien
10/7/12, 9:37 PM

Torrjäst i storpack?

Hej!

Tänkte köpa en bakmaskin så att barnen kan få nybakt bröd när dom kommer hem från skolan och hela familjen kan få färskt bröd till frukost på helgerna.

Dom flesta recept till bakmaskin är med torrjäst så nu undrar jag om det finns någonstans man kan köpa torrjäst i storpack.

Recepten brukar anges med ett antal teskedar torrjäst och att köpa små påsar verkar onödigt dyrt.

Annons:
DesK
10/8/12, 8:24 AM
#1

Det kan nog vara svårt att hitta torrjäst i storpack annat än hos grossister. Om du har en City Gross eller Coop stormarknad i närheten kan du fråga om de kan ta in åt dig.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Rookien
10/9/12, 9:17 PM
#2

Tack för tipset, ska kolla upp det.

Tillsvidare tjuvstartar jag med några färdiga brödmixer.

Har gjort 2 bröd hittills, det första ok, det andra perfekt! Glad

[TrevorS]
10/11/12, 10:14 AM
#3

1 paket torrjäst blir 2-3 bröd cirka upp till 900 gram var. Skrattande

Rookien
10/11/12, 5:35 PM
#4

Jag tycker det hade varit bra om det gick att köpa torrjäst i ungefär samma typ av burk som t.ex. bakpulver.

Bara att ta 1-1.5 tesked per bröd ungefär, det hade räckt till ganska många limpor.

[TrevorS]
10/11/12, 8:08 PM
#5

Jo visst finns det, men den stora burken blir torrjästen dålig i så fort man öppnat den så efter ett tag så behöver man mer jäst för att det ska jäsa bra.

Köpte min på nätet billigt från tyskland, det heter "Hefe" i alla fall, ska se om jag kan hitta hemsidan. Deras jäst var bättre kvalite då den håller sig längre efter man öppnat förpackningen.

Upp till toppen
Annons: