Annons:
Etiketterpizzapajerpiroger
Läst 4633 ggr
Trogen77
8/1/12, 2:07 PM

Gluten och laktosfri paj

Ska baka allergivänlig paj som passar många. Både barn och vuxna. Den måste vara fri från gluten, laktos , fisk och skaldjur och helst äggvita och mjölkfett! Några bra förslag? Räcker det att byta ut mjölet mot glutenfri mjölmix för att få en bra deg? Vilket är rent smakmässigt bäst havre el soja. Finns det laktosfri ost som är god? Alla tips montages tacksamt!

Annons:
Chieko
8/2/12, 5:36 PM
#1

Oj, du har ett projekt du! Det enda jag kan komma med att se upp för glutenfritt alternativ, det är inte helt sällan det är laktos i det! Själv hade jag nog gjort det "enkelt" för mig och gjort flera…

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

DesK
8/2/12, 5:41 PM
#2

Vår expert på sånt här kommer säkert med bra tips, så snart han hinner Glad Under tiden kan du kolla hans braiga blogg Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[TrevorS]
8/5/12, 7:25 PM
#3

Ta bort vitlöksklyftan i detta recept så har du en god pajdeg (samma blogg som DesK länkar till). Skrattande

Finax glutenfria mjölmix (helt vetefri och mjölkfri) den oranga förpackningen, ska fungera bra, men tycker den blir "geggig" när man har i själva stanningen.

Anterrabae
8/6/12, 4:54 PM
#4

TrevorSs braiga pajdeg, med köttfärs/köttgryteflyllning?

Min mamma gjorde ofta matpaj på kokt potatis i degen, och sen köttgryta av en mustigare sort som fyllning.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[TrevorS]
8/6/12, 6:39 PM
#5

Absolut, köttfärsås med lite potatismjöl i fungerar toppen till pajskalet. Skrattande

[TrevorS]
8/12/12, 12:44 PM
#6

Har det blivit någon pajdeg? Hittade mitt tidigare inlägg. där skrev jag om pajdegen. Skrattande

Annons:
Trogen77
8/12/12, 7:29 PM
#7

Nej det har faktiskt inte hunnit bli det än. Äter inte så mycket paj. Festen är inte förens i mitten av sep så jag har lite tid på mig att testa. Men ska försöka hinna med en WB inom den närmsta tiden, så jag ska bara komma ihåg att testa receptet då. Mitt minne är tyvärr sjukligt dåligt.

Upp till toppen
Annons: