Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1511 ggr
[Mairah]
2012-06-09 20:57

Hälsotips = )

(Fick i uppdrag av DesK att sätta in denna historia här/ Mairah) Glad

Fråga: Kan jag genom att göra sit-ups få min mage lite mindre?

Svar: Definitivt inte! När du tränar en muskel, blir den större. Därför  bör du inte göra sit-ups, såvida du inte strävar efter att ha en
stor mage.

----------------------------------------------

Fråga: Är  simning bra för figuren?
**
Svar:** Tja, se på valar…

----------------------------------------------

Fråga: Jag har  hört att idrott är bra för hjärtat och kan förlänga  livet, stämmer det?
Svar: Ditt hjärta är programmerat till att slå ett visst antal slag under livet. Kasta inte bort dem på träning! Genom träning slår hjärtat
snabbare, och du förkortar livet! Vill du leva längre? Ta dig en tupplur!

----------------------------------------------

Fråga: Borde  jag skära ner på måltider innehållande kött, och äta mer frukt och grönsaker?
**
Svar:** Här måste du försöka att förstå logisk effektivitet. Vad äter en ko? Gräs.  Och vad är det? Grönfoder. Så en biff är inte något annat än ett effektivt  sätt att äta grönsaker på. Ät kyckling, och få i dig majs! En fläskkotlett kan ge dig 100% av rekommenderat dagligt intag av grönsaker!

----------------------------------------------

Fråga: Borde  jag minska på mängden alkohol jag dricker?
**
Svar:** Nej, tvärtom. Vin är gjort av frukt. Brännvin är destillerat vin. Det betyder att  de tar bort vattnet ur frukten, och så får du ändå mer av det goda, sunda innehållet. Öl görs av sädesslag, det säger allt.

----------------------------------------------

Fråga: Är  choklad osunt?

Svar: Är du tokig? Kakaobönor = bönor, och att bönor, linser och dylikt är vansinnigt nyttigt, vet alla, eller hur? Det är den bästa
'feel-good'-maten man kan få!

----------------------------------------------

Fråga: Är det  viktigt att vara i god form?
**
Svar**: Rund är en form, så god som någon!

Annons:
DesK
2012-06-09 21:00
#1

Mairah! Tack för att du delar med dig! Jättekul! Skrattande Jag tror den om chokladen tar förstapriset här Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Mairah]
2012-06-09 21:02
#2

Ha ha, ja även den med effektiva biffen var inte heller så pjåkig Flört

DesK
2012-06-09 21:05
#3

De är bra allihop Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

MonisN
2012-06-10 10:51
#4

Vilken suverän livsåskådning! Den tar jag till mig med hull och hårTungan uteSkrattande

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Hubert.prp
2012-06-10 16:04
#5

Jättefin sammanfattning av många goda råd och erfarenheter. Skrattande

Det är bara fråga 4 som inte är riktigt i min stil. Flört

Jag äter det nyttiga direkt.

Upp till toppen
Annons: