Annons:
Etikettersurdegsgrundprocesser
Läst 13207 ggr
MonisN
4/12/12, 10:22 PM

Nyhet - Färdig surdegsgrund att köpa

Nu har jästbolaget äntligen kommit med färdig surdegsgrund på råg och vete som går att köpa i butikens kyldisk. Själv har jag inte provat den ännu, men jag har fått en vetesur som står i kylen. Det jag funderar över är att man behöver inte mata den om man läser olika recept där den färdiga ingår.

Är det någon som provat denna nya produkt, och vad tycker ni i så fall om den?

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Annons:
[TrevorS]
4/13/12, 8:27 PM
#1

Va härligt, passar bra för de som inte startat nu när det är surdegsdagen i morgon. Skrattande

storost
4/13/12, 9:33 PM
#2

Har inte provat och kommer inte heller att prova den. Det går också jättebra att ha torkad surdeg och mala den till mjöl. Sen bara använd den - det är ungefär lika, men förmodligen billigare och bättre.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

MonisN
4/13/12, 11:27 PM
#3

I min Icabutik tog dom 17,95:- för en burk som räcker till ett bak där det inte ska vara så mycket surdeg. Vi som har surdeg i kylen, eller torkad behöver ju inte köpa, men för alla dom som är osäkra och inte har provat på egen sur men ändå vill baka surdegsbröd så är det en bra lösning. Jag gillar att det finns alternativ. Gillar man sen surdegsprocessen så sätter man förhoppningsvis egen sur, som då blir mycket billigare. Själv brukar jag baka på cirka 250 gram surdegsgrund, och det är mycket mer än i den lilla färdiga burken.

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


storost
4/14/12, 11:11 AM
#4

Javisst är det bra med olika alternativ.

Min andel av surdegsgrund är bara mellan 10 och 40 gram när jag bakar med deg på totalt 3 kilo.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

DesK
5/1/12, 8:40 PM
#5

Detta verkar vara en trevlig och bra produkt, jag har sett den nu i min butik. Kan kanske vara ett enkelt sätt för en del människor för att komma igång med att baka med surdeg. Själv har jag ju problem med mina surdegar för att de jäser för mycket, så det får bli att torka lite mer surdeg framöver.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

ilsebilse
5/10/12, 7:14 PM
#6

Det är ju en jättebra grej! Det är ju bara att ta den spara lite och mata den sen. Det blir ju en egen kultur av luft med mera hemma hos en själv Glad

Annons:
MonisN
8/6/12, 12:08 AM
#7

Efter att ha läst en del om denna surdeg så kan man bara konstatera att det är en död surdeg som inte ens går att mata och få fart på. Jag tycker som många andra att detta är lurendrejeri. Det står ju till och med på locket att man ska tillsätta jäst! En äkta surdeg har egen jäskraft, vilket alltså denna aldrig någonsin kommer att få, inte ens om man matar den 100 gånger.

Ja, man blir förbannad när dom lanserar en produkt som dumförklarar hela svenska folket och låter dom tro att dom får ett gott surdegsbröd av en död surdeg.

Från och med nu kommer jag att sälla mig till skaran som bojkottar denna produkt genom att vända burkarna upp och ner i butikshyllan. Vill du bojkotta, gör som jag och många med mig!

Den som ställer många frågor ökar mångas visdom!

Medarbetare på foto.ifokus.


Upp till toppen
Annons: