Annons:
Etikettsurdegsbröd
Läst 2313 ggr
amelieengstrand
3/20/12, 3:47 PM

Masterprojekt, Lunds Universitet - surdegkultur

Hejsan!

Vi är två masterstudenter vid Lunds Universitet som skriver uppsats för konsumtionsforskarna Sofia Ulver-Sneistrup och Ulf Johansson inom ramen för deras projekt inom "Foodie-kultur".

Vi är väldigt intresserade av, och har bakgrund inom (en av oss arbetar på Gateau i Malmö) surdegstrenden. Därför kommer vi som en del av projektet av gå in på djupet av just denna trend.

Vår metod går ut på att dokumentera experter med ett gediget surdegsintresse, vilket innebär att under 5 fristående dagar föra en fotodagbok och dokumentera matlagningsvanor. Dessa 5 dagar kan vara vilka dagar som helst under en 2-veckorsperiod och dokumenterandet är inget omfattande och tar ingen större tid. Fotodagboken följs senare upp av en djupintervju som kan planeras utifrån när det passar.

Med anledning av detta skulle vi vilja fråga det finns någon som är intressead av att deltaga i vårt projekt? Idén är att projektet ska ge nya intressanta och spännande infallsvinklar i Surdegstrenden.

Tack på förhand!

Med vänliga hälsningar,

Sanna Gustafsson och Amelie Engstrand

Annons:
DesK
3/20/12, 5:43 PM
#1

Åh vilket spännande projekt! Glad

Här på sajte finns en hel del surdegsbagare, så till alla er som bakar med surdeg ta kontakt med Amelie och Sanna, så får ni veta mer om vad ni förväntas göra.

Jag är redan med i detta projekt Glad

Amelie och Sanna jag önskar er all lycka med detta!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
3/21/12, 6:26 PM
#2

Det låter skoj. Jag vill gärna veta mer så jag skickar ett PM

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
4/4/12, 11:06 AM
#3

Amelie och Sanna söker fler deltagare till detta projekt

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
4/4/12, 1:19 PM
#4

Jag har PMat, men inte fårtt något svar..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
4/4/12, 1:57 PM
#5

Skicka en epost istället. Du har den i din mail strax Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
4/4/12, 3:49 PM
#6

Glad Tack, det ska jag!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
storost
4/4/12, 8:25 PM
#7

Jag har också skickad mejl till de över iFokus, men inte fått svar.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Anterrabae
4/4/12, 9:10 PM
#8

har du fått e-postadressen från Dessan? Annars kan du få den av mig Stephan.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
4/5/12, 8:51 AM
#9

Jag har meddelat tjejerna att ni båda är intresserade Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

storost
4/5/12, 6:26 PM
#10

Idag har jag fått mail från tjejerna.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

DesK
4/26/12, 7:03 AM
#11

Igår blev jag intervjuad av tjejerna på Urban Deli i Stockholm och vi åt en god lunch tillsammans. Så nu önskar jag Amelie och Sanna lucka till med sammanställandet av allt inkommet material Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
4/27/12, 8:37 PM
#12

Trevligt!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: