Annons:
Etikettbakprat
Läst 3649 ggr
[TrevorS]
2/25/12, 2:43 PM

Glutenfria crackers blev pajdeg!

Blev sugen på crackers-kex och började laburera lite. När jag kollade på recept på vanliga är de väldigt lika vanlig pajdeg. Gjorde ett par glutenfria crackers och sedan testade till pajdeg och fungerade lika bra.

Körde dock med en pressad vitlöksklyfta i pajdegsvätskan blev spännande och god smak på skalet och kexen. Ska skriva ner receptet nästa gång jag bakar så det blir lite mer exakt.

Kul att få till två recept av ett. Skrattande

Annons:
DesK
2/25/12, 3:27 PM
#1

Vad spännande! Glad Jag ser fram emot receptet Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[TrevorS]
2/25/12, 3:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag passade på att baka dem igen. Receptet finns här.

[TrevorS]
2/25/12, 3:43 PM
#3

De är lätta, frasiga och goda. Skrattande

DesK
2/25/12, 3:45 PM
#4

Bra recept som alltid när du är i farten Skrattande Snygg bild också Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[TrevorS]
2/25/12, 4:04 PM
#5

Tackar. Gör lite vegetabilisk kaviar av polentagryn som jag tänkte servera till, dock får den bli gul då jag inte har rödbetor kvar eller morot. Skrattande

DesK
2/28/12, 11:33 AM
#6

Måste bara fråga, var köper man rismjöl? De övriga ingredienserna finns ju i de flesta livsmedelsbutiker, men rismjöl är jag osäker på om jag har sett.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Rita-S
2/28/12, 12:05 PM
#7

Jag har sett det på hälsokosten iaf

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

[TrevorS]
2/28/12, 2:17 PM
#8

Rismjöl brukar finnas vid frön och liknande då det vanligaste märket är Risenta. Jag har köpt på willys, ica, hemköp och netto (dock har inte allta netto detta).

Hälsokost är dock betydligt dyrare och kan kosta dubbla priset om inte mer. Annars kan du ju alltid fråga i matvarutbutiken.

DesK
2/28/12, 5:32 PM
#9

Då är det alltså bara jag som inte har sett det bland Risentas produkter - Jag = blindstyre. Ska kolla nästa gång jag handlar, tack för tipsen Glad Jag vill testa att göra dessa, har en liten hemlig idé Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[TrevorS]
2/28/12, 7:50 PM
#10

Fråga annars, ibland kan de ha det på något konstigt ställe.

DesK
3/1/12, 3:50 PM
#11

Jag hittade rismjöl bland Risentas påsar Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[TrevorS]
3/1/12, 4:14 PM
#12

#11. Toppen, ska du göra pajdeg på dessa eller är de i annat syfte? Skrattande

DesK
3/1/12, 4:23 PM
#13

Jag tänker göra kex Skrattande

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
Rita-S
3/1/12, 4:25 PM
#14

Neej har du hittat receptet på min fjordhäst?! Skrattande

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

DesK
3/1/12, 4:26 PM
#15

Ha ha ha Skrattande Nej din fjordhäst kan jag inte baka Flört

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Upp till toppen
Annons: