Annons:
Etikettbakprat
Läst 1773 ggr
DesK
10/26/11, 7:19 PM

Potatisens dag

Idag är det potatisens dag, det är potatisakademien som sett till att potatisen fått sin egna dag Glad Ni vet väl att det finns många bra brödrecept med potatis i degen! Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

  • Redigerat 6/12/21, 10:49 AM av DesK
Annons:
Anterrabae
10/26/11, 7:35 PM
#1

Wohoo, happy potatoday everyhopa! Flört

Synd att jag inte tänkte på det när jag slängde ihop min bröddeg som nu ligger på jäsning. men jag hade potatis i soppan till middag i alla fall Skrattande

Jag älskar verklgien potatis! Kan äta det på längden och tvären.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
10/26/11, 7:44 PM
#2

Jo jag gillar också potatis, Tungan ute men min mage och jag är inte överens i detta fall Tyst

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Anterrabae
10/26/11, 7:53 PM
#3

Åh, jobbigt. Jag och min mage är riktigt överens med potatisen Flört Till skillnad från vad magen min tycker om många andra saker..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

zissi
10/26/11, 11:11 PM
#4

Jag trodde potatis var snällt för magen. Olika saker vi är känsliga för förstås. Vi äter det nog fem av veckans sju dagar, mums.

DesK
10/27/11, 1:01 PM
#5

Zissi det är den höga mängden snabba kolhydrater som ställer till problem för min del. Annars har du helt rätt, man brukar ju till och med rekommendera småbarnsföräldrar att börja med små smakportioner av just mosad potatis.

I Alingsås firade man dagen rejält Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[TrevorS]
10/27/11, 6:34 PM
#6

Potatis är riktigt gott faktiskt. Jag har totalt missat detta, ska se om den står med i artikeln om matdagarna.

Annons:
Anterrabae
10/28/11, 10:38 AM
#7

I vissa sammanhang äts potatsen främst för sitt höga proteininnehåll Förvånad, det är när man pratar om lågproteindieter.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: